ارتش یمن شرکت «آرامکو» عربستان را هدف گرفت

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ۹:۴۱
    کد خبر :252100

منابع یمنی اعلام کردند ارتش این کشور با استفاده از موشک تازه‌رونمایی شده «بدر ۱» شرکت «آرامکو» عربستان را هدف گرفته است.
شبکه «المسیره» یمن پنج‌شنبه شب به نقل از منابع آگاه از شلیک یک موشک بالستیک به سمت شرکت «آرامکو» عربستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، در این پاسخ موشکی از یک موشک بالستیک از نوع تازه رونمایی‌شده «بدر ۱» استفاده شده و شرکت نفتی آرامکو واقع در منطقه «جیزان» (جازان) هدف قرار گرفته است.

همزمان با این خبر، وزارت دفاع عربستان مدعی شد سامانه‌های دفاع موشکی این کشور یک موشک بالستیک را بر فراز جیزان رهگیری کرده و ساقط کرده‌اند.

به گزارش فارس شلیک موشک به سمت این شرکت نفتی سعودی ساعاتی پس از آن انجام شد که حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به منطقه‌ای مسکونی در شمال صنعا به شهادت دستکم ۸ غیرنظامی از جمله ۵ زن منجر شد. در این حمله دستکم ۱۳ نفر هم زخمی شدند.

هفته گذشته هم انقلابیون یمنی در سالگرد آغاز حملات مرگبار عربستان سعودی به این کشور، هفت موشک بالستیک به مناطق مختلف عربستان از جمله «ریاض» شلیک کردند.

در آن حمله هم عربستان مدعی شد هر هفت موشک را با موفقیت رهگیری و ساقط کرده، اما ویدئوهای منتشر شده از رد شدن موشک‌های پدافند از کنار موشک‌های یمنی و همچنین بازگشت یکی از موشک‌های پدافند به زمین و کشته شدن یک تبعه مصر بر اثر این حادثه، موجب شد تا خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بنویسد در ادعای سعودی‌ها مبنی بر مقابله موفق با موشک‌های مهاجم، «تردیدهای جدی» وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید