واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات سفیر آمریکا در اسرائیل

    کد خبر :252081

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی از واشنگتن خواست نسبت به این اظهارات موضع خود را مشخص کند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با واکنش نشان دادن به اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اسرائیل، تأکید کرد که این اظهارات دخالت در امور داخلی فلسطین به شمار می رود.

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که مردم فلسطین اجازه نخواهند داد طرف های خارجی در امور داخلی شان دخالت کرده و آینده آنها را تعیین کنند. سفیر آمریکا در اسرائیل اخیرا گفته بود اگر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قبول نکند که به مذاکرات سازش با اسرائیل بازگردد، فردی روی کار خواهد آمد که بپذیرد این کار را انجام دهند.

ابو ردینه گفت به نظر می رسد که فریدمن بیشتر از اینکه به نام آمریکا سخن بگوید به نام اسرائیل سخن می گوید و خود را مدافع اسرائیل و شهرک نشینان این رژیم می داند. وی تأکید کرد که طرز فکر سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی از منافع افراط گراها و شهرک نشینانی که منجر به تشکیل داعش و خشونت شده اند حمایت می کند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آمریکا هم خواسته تا با این گونه رفتارها مقابله کرده و گفت که این رفتارها بیش از آنکه برای مردم فلسطین توهین آمیز باشد برای مردم آمریکا توهین آمیز است و دولت آمریکا باید موضع خود را در خصوص اظهارات سفیر خود روشن کند زیرا این اظهارات بر خلاف عرف دیپلماتیک است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید