سفیر آمریکا: عباس هم نباشد، جانشین او با اسرائیل مذاکره می‌کند

    کد خبر :252020

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی مدعی شد، در صورت ادامه مخالفت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مذاکرات مستقیم با اسرائیل، به جای او شخص دیگری خواهد آمد که از سرگیری مذاکرات را بپذیرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی مدعی شد: “اگر عباس قصدی برای آغاز دوباره مذاکرات با اسرائیل ندارد، زمان متوقف نمی‌شود اما من اطمینان دارم به جای او شخص دیگری خواهد آمد که این کار را خواهد کرد.” فریدمن افزود: من بر این باورم در صورتی که عباس پست خود را ترک کند، کسی جای او را پر کرده و ما در روند برقراری صلح پیشرفت خواهیم کرد.

این اولین اظهارنظر رسمی مسئولان دولت آمریکا درباره احتمال عدم پذیرش رئیس فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان نماینده اصلی فلسطینی‌ها برای آغاز مذاکرات مستقیم با طرف اسرائیلی محسوب می‌شود. عباس پس از به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان “پایتخت اسرائیل” از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، واشنگتن را شریکی جانبدار خوانده و اعلام کرد هرگز هیچگونه طرح صلحی را که آمریکا پیشنهاد کند نخواهد پذیرفت. اخیرا نیز او فریدمن را در پی انتقاداتش از تشکیلات خودگردان “توله سگ و شهرک‌نشین” خواند.

دو مقام فلسطینی در واکنش به این اظهارات مداخله‌جویانه مبنی بر اینکه اگر عباس تمایلی به مذاکره ندارد، فرد دیگری این خلاء را پر می‌کند، دیوید فریدمن را محکوم کردند. نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین این اظهارات را مداخله آشکار در امور فلسطینان خواند و احمد المجدلانی، عضو کمیته اجرایی آزادی‌بخش فلسطین (ساف) آنها را تهدیدات توخالی دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید