درخواست کویت برای اعطای کُرسی دائم به کشورهای عربی در شورای امنیت

    کد خبر :251989

نماینده دائمی کویت در شورای امنیت در جریان جلسه ای که برای بررسی اصلاحات احتمالی در شورای امنیت برگزار شده بود تأکید کرد که باید کشورهای عربی یک کرسی دائم در شورای امنیت داشته باشند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رسمی کویت «کونا»، کویت بار دیگر خواستار اعطای کُرسی دائم به یکی از کشورهای عربی در شورای امنیت سازمان ملل شده است.

«بدر عبدالله المنیخ» نماینده دائمی کویت در شورای امنیت روز گذشته در جریان مذاکرات بین المللی در خصوص اصلاح شورای امنیت به نیابت از مجموعه کشورهای عربی در سازمان ملل اعلام کرد که در صورت اجرای اصلاحات یا توسعه در شورای امنیت باید یک کرسی دائم با همه صلاحیت ها به کشورهای عربی داده شود.

وی تأکید کرد که کشورهای عربی عضو اتحادیه عرب معتقدند که باید عدالت درنمایندگی در شورای امنیت اعمال شود و کشورهای عربی باید کرسی های غیر دائم بیشتری نیز در شورای امنیت داشته باشند.

المنیخ تأکید کرد که مجموعه ۲۲ کشور حدود ۳۵۰ میلیون نفر جمعیت کشورهای عربی را نمایندگی می کنند و این به معنای این است که ۱۲ درصد از عضویت دائم شورای امنیت مربوط به کشورهای عربی است و علاوه بر آن بخش مهمی از پرونده های مطرح در شورای امنیت مربوط به کشورهای عربی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید