فیس‌بوک از معرفی اسپیکرهای هوشمندش منصرف شد

    کد خبر :251908

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که فیس بوک از معرفی اسپیکرهای هوشمندش تحت تاثیر رسوایی به بار آمده، منصرف شده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از وب سایت Mashable، پس از آنکه وب سایتها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش و همکاری با موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.

در ماه های گذشته، شبکه اجتماعی فیس بوک همچون سایر غول های تکنولوژی در تلاش بود که از اسپیکرهای هوشمند خود رونمایی کند تا بدین ترتیب از رقبای خود همچون گوگل، آمازون، سامسونگ و اپل عقب نیفتد اما به نظر می رسد به دلیل رسوایی به بار آمده مبنی بر سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران و سقوط ۵۸ میلیارد دلاری ارزش سهام فیس بوک، از این کار فعلا صرف نظر کرده است.

به گفته تحلیلگران، این اقدام فیس بوک بسیار منطقی و عقلانی به نظر می رسد، چراکه پس از این اتفاقات، محبوبیت این شبکه اجتماعی و از آن سو، اعتماد و استقبال کاربران از آن به شدت کاهش یافته است بنابراین انتظار می رود حتی با معرفی و عرضه اسپیکرهای هوشمند فیس بوک، هیچ کس از خریداری آن استقبال نکند چون کاربران معتقد خواهند بود این گجت های هوشمند همواره از صدای آنها در منزل یا محل کار سوءاستفاده و جاسوسی می کند.

مدتی است که رسوایی فیس بوک در خصوص همکاری با یک نهاد تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و دسترسی آنها به اطلاعات خصوصی کاربران زبانزد خاص و عام شده است.

این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت ها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید