پکن گزینه نظامی علیه تایوان را منتفی ندانست: به هر قیمتی باشد اجازه جدا کردن تایوان از چین را نمی‌دهیم

    کد خبر :251830

‘آن فانگشان’ سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین استفاده از قوه قهریه علیه تایوان را برای وحدت دو طرف منتفی ندانست.

وی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در پکن افزود: استقلال طلبان و جدایی خواهان در تایوان نباید به کمک های آمریکا و بیگانگان دلخوش باشند.

او در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران درباره اینکه چین از گزینه نظامی برای حل مساله تایوان استفاده می کند، گفت: همه تلاش ما این است که مساله به اشکال صلح آمیز حل شود.

به گزارش ایرنا،وی با این وصف تاکید کرد چین در برابر جدایی طلبان هرگز سکوت نخواهد کرد و به هر قیمتی باشد اجازه نخواهد داد آنها به دنبال جدا کردن تایوان از سرزمین مادری باشند و در این راستا پکن از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود حراست خواهد کرد.

سخنگوی چین گفت بازی کردن با کارت تایوان توسط برخی از بیگانگان ثمری برای آنان نخواهد داشت و هر تلاشی از سوی آنها برای مقابله با وحدت دو سوی تنگه تایوان محکوم به شکست است.

وی به آمریکا نیز هشدار داد نباید اصل یک چین را نادیده گرفته و به دنبال تقویت روابط با تایوان باشد در غیر این صورت ضربات مهلکی به روابط دو طرف وارد خواهد شد.

مقام چینی جدایی طلبان در تایوان را نیز خطاب قرار داد و گفت آنها تصور نکنند می شود روی کمک های خارجی حساب کرد این مانند شلیک کردن به خود است.

این اظهارات تند سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین در شرایطی مطرح می شود که برخی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار پیشبرد طرحی برای فروش جنگنده های پیشرفته اف 35 به تایوان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید