شورای امنیت حملات موشکی علیه ریاض را محکوم کرد

    کد خبر :251827

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای حملات موشکی سه روز گذشته یمنی ها علیه ریاض را محکوم کردند.

در متن نهایی بیانیه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضای این شورا در شدیدترین شرایطی که ممکن است،چند حمله موشکی حوثی ها را شامل استفاده از موشک های بالستیک، هدف قرار دادن چندین شهر پادشاهی عربستان سعودی از جمله ریاض پایتخت آن در 25 مارس 2018، که مناطق غیر نظامی را تهدید کرد و منجر به کشته شدن حداقل یک نفر شد، محکوم کردند.
به گزارش ایرنا،این بیانیه می افزاید: اعضای شورای امنیت تأکید کردند چنین حملاتی تهدیدی جدی برای امنیت ملی پادشاهی عربستان سعودی و تهدید گسترده تری برای امنیت منطقه ای است.
در بیانیه شورای امنیت به حوثی ها تاکید شده است تدوام حملات موشکی علیه عربستان سعودی می تواند حملات دیگری را علیه کشورهای دیگر در منطقه آغاز کند.
این بیانیه ادامه می دهد: اعضای شورای امنیت از تمامی کشورهای عضو خواستند تا به طور کامل تمامی جنبه های تحریم تسلیحات را که مورد تقاضای قطعنامه های مربوطه شورای امنیت از جمله قطعنامه 2216 (2015) می باشد، به اجرا درآورند و در این رابطه نگرانی های جدی خود را در مورد گزارش های مربوط به نقض مداوم تحریم تسلیحات اعلام می کنند.
در بیانیه اضافه شده است: اعضای شورای امنیت نگرانی های جدی خود را نسبت به ادامه وضعیت بشردوستانه یمن و تاثیر وضعیت انسانی درگیری ها بر غیرنظامیان ابراز کردند و از همه طرفین درگیری خواستار ایجاد دسترسی سریع همه مردم به کمک های انساندوستانه شدند.
اعضای شورای امنیت در بیانیه خود تاسف شدید خود را از افزایش سطح خشونت در یمن اعلام کردند و تمام طرف های درگیر خواستند تا قوانین بین المللی بشردوستانه را رعایت کنند.
بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه می دهد اعضای این شورا مجددا خواستار بازگشت همه طرف های درگیر به میز مذاکره به عنوان تنها راه رسیدن به توافق سیاسی شدند.
شورای امنیت همچنین از طرف های درگیر خواست تا با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، همکاری کنند تا هرچه سریعتر به یک توافق نهایی و جامع برای پایان دادن به جنگ و رسیدگی به بحران انسانی دست یابند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید