مواضع ترامپ مانند هوای بد غیر قابل پیش بینی است

    کد خبر :251673

کارشناس مسائل بین الملل گفت: بیشتر مواضع آمریکا علیه ایران بوده و اروپا هم مجبور است تا از آن تبعیت کند؛ بنابراین آینده ای پیش بینی ناپذیر در پیش رو داریم.

«داوود هرمیداس باوند»، کارشناس مسائل بین الملل، درباره فضای بین المللی ایران در سال گذشته به برنا گفت: موضعی که آمریکا پس از ترامپ اتخاذ کرد، باعث ناامنی در منطقه شد. همچنین موضع گیری های ترامپ درباره حمایت از عربستان و پیوند زدن برنامه هسته ای ایران با برنامه موشکی، باعث ناامنی بیشتر در منطقه خاورمیانه شد.

او افزود: در موضوع برجام آمریکا موضع بسیار انتقادی نسبت به ایران داشت، همچنین در داخل ایران، برخی از اصول گرایان رویکرد انتقادی نسبت به توافق هسته ای داشتند.

باوند ادامه داد: درسال96 اروپایی ها هم با آمریکا درباره برجام و آزمایش های موشکی ایران وارد مذاکره شدند. درباره برنامه موشکی ایران نظرات اروپایی ها با آمریکا و ترامپ هم جهت است.

هرمیداس باوند، سال جاری را غیر قابل پیش بینی دانست و گفت: برای بهبود شرایط منطقه نویدهایی داده شده که باید امیدوار بود اما از طرفی هم حس ناامیدی وجود دارد. زمانی بیسمارک معتقد بود که سیاست های روسیه تزاری مثل هوای بد، قابل پیش بینی نیست، حالا نیز مواضع دولت آمریکا غیر قابل پیش بینی است. بیشتر مواضع آمریکا علیه ایران بوده و اروپا هم مجبور است تا از آن تبعیت کند؛ بنابراین آینده ای پیش بینی ناپذیر در پیش رو داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید