نگاهی متفاوت به استانی که مقصد همیشگی تهرانی‌هاست

    کد خبر :251376

استان مازندران همیشه به دلیل فاصله کمی که با تهران داشته مقصد سفرهای اخر هفته تهرانی ها بوده است اما همیشه تهرانی ها کنار دریا و جنگل آن را دیده اند.

مازندران تنها دریا و جنگل نیست جاذبه های دیگر این استان به دلیل توجه بیش از حد به دریا نادیده گرفته شده اند از همین رو شاید کمتر کسی بداند جاذبه های دیگر این استان از صنایع دستی گرفته تا مزارع چای و گل گاوزبان نیز قابل توجه هستند.

استان مازندران روستا و شهرهایی دارد که خودشان به تنهایی جاذبه گردشگری هستند مانند روستای کندلوس یا شهر رامسر یا بابلسر این شهرها در نوع خودشان می‌تواند چند روز از روزهای عید نوروز را به خود اختصاص دهند میتوان در روستای امیر کلا با نحوه ساخت جارو آشنا شد چون اینجا را مهد جاروهای دستی می‌دانند حتی میشود به روستای و و وو رفت و در مزارع چای به کشاورزان در چیدن چای تازه کمک کرد و دمی کنار آنها نشست در فصل برداشت برنج هم که این استان پر از گردشگر می‌شود.

آن چیزی که شاید بسیاری از افراد در ذهن‌شان تصور می‌کنند این است که مازندران تنها کلوچه را به عنوان سوغات دارد در حالی که این طور نیست شکر سرخ مهمترین سوغات این استان است شکر سرخ را مازنی ها و اهالی روستای امیرکلا درست می کنند. استحصال سنتی شکر سرخ در فصل زمستان، کام خانواده های مازندرانی را شیرین می کند. این سوغات، محصول فرآوری شده نیشکر شکر سرخ یا « شکر لـله» است.

به گزارش مهر،در فصل بهار عطر بهار نارنج از در هر خانه ای از استان مازندران به مشام می‌رسد در ماه فروردین و روزهای عید خیلی ها افراد بهارنارنج ها را چیده با آن مربا درست میکنند و یا آن را برای مصارف دیگر خشک می کنند بهار نارنج آنقدر برای مردمان شهرهایی شمالی کشور اهمیت دارد که برایش هر سال در فصل بهار جشنواره برگزار می‌کنند.

مسافران نوروزی مازندران به یاد داشته باشند که از غذاهای سنتی استان بچشند ماهی شکم پر، از جمله غذاهای معروف این استان است. نازخاتون و نرگسی هم دو غذای دیگری است که در بین مازنی ها بیشتر طرفدار دارد این غذاها را کمتر می توان در رستوران های مازندران پیدا کرد. مگر اینکه از قبل سفارش داده باشید. خورشت سیر انار، بشته واش، مالابیج، بیج بیج، ترش سماق،ناز خاتون، باقلا وابیج، کدو بره، آغوز مسما،آش کدو، کدو پلو غذاهای سنتی دیگر این استان است.

گردشگران مازندران باید بدانند که این استان گل گاوزبان را به عنوان یک محصول دارویی پرورش می‌دهد و در برخی از شهرهایی آن می‌توان این محصول را از زمین های کشاورزی با کمک کشاورز چید و یا از آنها خریداری کرد یک دشت بنفش و سبز در میان جنگلهای مازندران جلوه‌ای زیبا به این روستاها و شهرها می‌دهد.

شهرهایی مانند رامسر نیز که مهد زیبایی و تاریخ است در این شهر موزه و تله کابین نیز وجود دارد اینجا شهرستانی است که جنگل و کوه و دریا در کنار هم قرار گرفته اند. رامسر را بهشت مازندران می دانند. دیدن این شهر را مازندرانی ها به همه مردم ایران توصیه می کنند به شرط آنکه محیط زیستش را حفظ کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید