آلمان: باید از جنگ سرد با روسیه اجتناب کرد

    کد خبر :251326

دولت آلمان می‎گوید علیرغم حمایت از اخراج دیپلمات‎های روس، برای پرهیز از آغاز جنگ سرد جدید، درهای مذاکره با روسیه را باز نگه می‎دارد.

«گرنوت ارلر» هماهنگ کننده دولت آلمان در امور روسیه، در مصاحبه با روزنامه «پاسور نوئه پرس» از تمایل برلین برای حفظ مذاکره با مسکو علیرغم پیوستن به کمپین غرب برای اخراج دیپلمات‌های روسی خبر داد و بر لزوم پرهیز از «جنگ سرد جدید» تاکید کرد.

وی دراین باره گفت: تصمیم برلین برای اخراج ۴ دیپلمات روس، به نشانه همبستگی با دولت لندن در واکنش به پرونده مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق، اتخاذ شد حال‌آنکه علیرغم موضع‌گیری تند برلین، کانال‌های ارتباطی با روسیه باز خواهد ماند.

ارلر همچنین در خصوص تداوم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو گفت: نفع اقتصادی در پایان تحریم‌ها است حال آنکه اولویت با مسائل سیاسی است.

گفتنی است انگلیس ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرده است. علاوه بر این، ۲ دیپلمات روس از ایتالیا، ۲ دیپلمات روس از دانمارک، ۳ دیپلمات روس از لیتوانی، یک دیپلمات از لتونی، ۳ دیپلمات روس از جمهوری چک، ۱۳ دیپلمات روس از اوکراین، ۴ دیپلمات روس از لهستان، ۴ دیپلمات روس از فرانسه و ۲ دیپلمات روس نیز از هلند اخراج می شوند.

به گزارش مهر،همچنین استونی نیز تصمیم به اخراج وابسته نظامی روسیه در این کشور گرفته است و آمریکا هم از تصمیم برای اخراج ۶۰ دیپلمات روس و تعطیلی کنسولگری روسیه در سیاتل خبر می‌دهد. ازاین‌میان، ۱۲ نفر از این دیپلمات‌ها در سازمان ملل مشغول به فعالیت هستند.

این درحالی است که ایرلند، استرالیا و کانادا نیز به موج اخراج دیپلمات‌های روس پیوسته‌اند.

اوایل ماه مارس سال جاری، سکریپال مامور اطلاعاتی سابق روسیه و «یولیا» دخترش، بیهوش در یک مکان عمومی در شهر «سالزبری» انگلیس پیدا شدند. مقامات بریتانیایی بعدا اعلام کردند که تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که این دو نفر توسط یک ماده شیمیایی مورد استفاده در تسلیحات شیمیایی که منحصرا در اختیار دولت روسیه قرار دارد، مسموم شده‌اند. سکریپال و دخترش همچنان در حالت کما هستند و پزشکان نسبت به بهبود کامل آنها اطمینانی ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید