کی‌روش: بازیکنان داخلی برای جام جهانی آماده نیستند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۵۴
    کد خبر :251319

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر تاکید کرد که بازیکنان لیگ داخلی ایران برای حضور در جام جهانی آماده نیستند و باید تحت نظر وی تمرین کنند.
کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از دیدار ایران برابر الجزایر اظهار کرد: آزمایش بسیار خوبی برای تیم ملی ایران مقابل این تیم خیلی خوب بود. الجزایر بازیکنان بسیار خوبی دارد که سریع فکر می‌کنند و بازی را با سرعت انجام می‌دهند. آنها بازیکنان قدرتمندی در اختیار دارند.

سرمربی ایران ادامه داد: فرصت خوبی برای بود تا یاد بگیریم. می‌خواهم در همین جا از فدراسیون فوتبال الجزایر و آقای رباح ماجر به خاطر فرصتی که به ما برای انجام این بازی دادند، تشکر کنم.

او در پاسخ به این سوال که بعد از دو بازی برابر تونس و الجزایر به چه نتیجه‌گیری دست پیدا کرده‌اید، گفت: همانطور که قبلا گفتم در بازی‌های دوستانه بین المللی مقابل تیم‌هایی مثل تونس و الجزایر ما تنها دو نتیجه کسب می‌کنیم، یا می‌بریم یا یاد می‌گیریم. چیزی که ما یاد گرفته‌ایم یک چیز است و من خیلی شفاف آن را می‌گویم؛ بازیکنان داخلی ما برای حضور در جام جهانی آماده نشده‌اند.

به گزارش نامه نیوز،سرمربی ایران تصریح کرد: بازیکنان داخلی ما به برنامه‌ آماده‌سازی ویژه‌ای در چهل روز آینده نیاز دارند تا به این سطح برسند. آنها از این سطح دور هستند و نیاز دارند برای دوئل‌ها بهتر آماده شوند. آنها احتیاج دارند قوی‌تر و سریع‌تر باشند. آنها نیاز دارند تا فکر کردن و بازی کردن سریع را تمرین کنند و به همین خاطر آنها احتیاج دارند با من کار کنند.

کی‌روش افزود: این دو بازی به روشنی نشان داد که ما از آنچه برای جام جهانی می‌خواهیم، دور هستیم. افرادی هستند حرفی که من می‌زنم را دوست ندارند اما این وظیفه من است که این را بگویم و هشدار لازم را بدهم. اکنون تصمیم با ما نیست. تصمیم با کسانی است که فوتبال ایران را مدیریت می‌کنند. تصمیم با ریاست محترم فدراسیون آقای تاج، روسای باشگاه‌ها و وزیر محترم وزارت ورزش است. ما به تمرینات ویژه‌ای برای بازیکنان داخلی‌مان نیاز داریم.

او با بیان اینکه بازیکنان‌مان باید قوی‌تر شوند گفت: مهاجم مرکزی تیم الجزایر به راحتی به پرسپولیس سه گل زد. او می‌تواند در تمام صحنه‌های تک به تک پیروز شود چون قدرتمند و قوی است. اکنون زمانی است که فدراسیون ما و افرادی که در فوتبال ما مسئولیت دارند باید تصمیم‌گیری کنند. اکنون زمانی است که یا همه چیز را داریم یا هیچ چیز نداریم بنابراین ضروری است که بازیکنان با من کار و تمرین کنند تا برای حضور در جام جهانی آماده شوند. دوست داشته باشید یا نه بازیکنان داخلی آماده حضور در جام جهانی نیستند. اگر آنها تا جام جهانی تمرینات با کیفیتی انجام ندهند، ما شانسی نخواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی افزود: نکته کلیدی این است که بازیکنان‌مان را در راه پیشرفت و آمادگی بهتر قرار دهیم و به این منظور راه دیگری به جز انجام تمرینات ویژه نداریم. ما از حالا 40 روز زمان داریم. اکنون زمانی است که باید تصمیم بگیریم. فردا دیر است. تمرینات و مسابقات داخلی برای بازیکنان ما کافی نیست. هر مربی‌ای که بگوید این حرف درست نیست، دروغ می‌گوید و حقیقت را به شما نمی‌گوید. اکنون چه چیزی برای ایران اهمیت دارد؟ لیگ داخلی یا جام جهانی؟ این وظیفه من است که توجه‌ها را جلب کنم و بگویم که این یا همه چیز است یا هیچ چیز. من باید صادق باشم و این حرف را بزنم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که دوئل‌های قدرتمندی را به همراه تعدادی مصدومیت دیدیم، گفت: شما حالا از مراکش چه انتظار دارید؟ یک مهمانی بزرگ؟ از پرتغال واسپانیا چه انتظاری دارید؟ والس یا اوپرا؟ این بازی‌ها نوعی راک اند رول هستند، سریع و جنگنده. نیاز داریم تا بازیکنان برای این میزان سرعت و جنگندگی آماده باشند. ما می‌توانیم اما باید برای آن آماده شویم. بازیکنان ما می‌توانند مقابل رونالدو 10 بار بپرند؟ نه خیر تا این حد این شانس را ندارند! ما به اینجا آمدیم تا ببریم یا بیاموزیم و ما اکنون یاد گرفتیم که نیاز به کار داریم. اکنون کسانی که مسئولیت دارند باید تصمیم بگیرند، رییس محترم فدراسیون فوتبال و وزیر محترم ورزش. عربستان تصمیمش را گرفته است؛ بازیکنان این تیم در اردو حضور دارند و برای باشگاه‌هایشان بازی نمی‌کنند. ما می‌توانیم چنین تصمیمی بگیریم؟ این سوالی است که وجود دارد.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا صحت داشت شما از سوی رییس سابق فدراسیون الجزایر برای همکاری دعوت شده بودید، کفت: ما دوستان خوبی برای هم هستیم و در فیفا با هم کار کرده‌ایم. این درست است اما من با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد داشتم و به این تیم و بازیکنان و اهدافی که برای جام جهانی داشتیم، متعهد بودم.

او در پاسخ به این سوال که درباره تیم الجزایر چطور فکر می‌کنید، گفت: الجزایر تیم بسیار خوبی است. در جام جهانی قبلی آنها تنها تیمی بودند که می‌توانستند آلمان را شکست دهند. آنها اکنون تیم‌شان را بازسازی می‌کنند. مطمئن هستم که رباح ماجر با شخصیتی که دارد به تیم ملی الجزایر هر آنچه شایسته این تیم است را می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید