صعود ادامه‌دار قیمت طلا در بازار جهانی

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴
    کد خبر :251307

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی که دلار نزدیک به پایین‌ترین حد پنج هفته گذشته ایستاد، برای سومین روز متوالی افزایش یافت.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۳۵۴.۵۱ دلار رسید در حالی که روز دوشنبه تا رکورد ۱۳۵۵.۹۷ دلار نیز صعود کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ثابت ماند و در ۱۳۵۴.۶۰ دلار قرار گرفت.

به گفته تحلیلگران، با وجود اینکه بازارهای سهام در پی کاسته شدن از نگرانیها نسبت به احتمال جنگ تجاری میان چین و آمریکا، صعود کرده‌اند، قیمت طلا به دلیل ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا همچنان بالاتر می‌رود. در واقع شرایطی که بر بازار حاکم است طلا را به یک پناهگاه امن دارایی تبدیل می‌کند.

شاخص دلار روز سه شنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت بود و در ۸۹.۰۴۳ واحد قرار گرفت. این شاخص در معاملات روز گذشته به ۸۸.۹۷۹ واحد سقوط کرده بود که پایینترین رکورد در پنج هفته گذشته بود.

به گزارش نامه نیوزبازارهای سهام آسیا روز سه شنبه تحت تاثیر گزارشهایی از مذاکرات میان آمریکا و چین که امیدواریها را نسبت به خنثی شدن خطر جنگ اقتصادی میان دو کشور برانگیخت و ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود بخشید، صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا روز دوشنبه پس از اینکه آمریکا در واکنش به حمله شیمیایی به یک جاسوس سابق روسی در انگلیس، اعلام کرد ۶۰ دیپلمات روسیه را اخراج خواهد کرد، به بالاترین قیمت در بیش از پنج هفته گذشته صعود کرده بود.

همچنین تحلیلگران می گویند قیمت طلا از بیانیه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا که دو دور دیگر افزایش نرخهای بهره در سال ۲۰۱۸ را پیش بینی کرد، مورد حمایت واقع شد. بسیاری از تحلیلگران سه دور دیگر افزایش نرخهای بهره را پیش بینی کرده بودند.

موسسه مالی “یو بی اس” پیش بینی قیمت سه ماهه هر اونس طلا را به حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار و قیمت شش ماهه و ۱۲ ماهه این فلز ارزشمند را به ۱۳۷۵ دلار افزایش داده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۶.۷۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۹۵۷ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۷۶.۴۷ دلار رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید