عضو جامعه روحانیت: یک سال است که رئیسی به جلسات ما نمی آید

    کد خبر :251277

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: آقای رئیسی در جلسات جامعه روحانیت طی یک سال گذشته شرکت نکرده و در جلسات نیز صحبتی از ایشان نمی شود.

به گزارش نامه نیوز: سیدابراهیم رئیسی کسی بود که به حمایت جامعه روحانیت مبارز و تشکل های همسو با آن پا به میدان انتخابات ریاست جمهوری گذاشت. هرچند برخی درصدد زمینه سازی بودند تا او به نفع محمدباقر قالیباف در آخرین روزهای تبلیغات کنار برود اما نهایات ایستادگی جامعه روحانیت در حمایت از عضو شورای مرکزی خود، برنامه حامیان قالیباف را بر هم زد.

قریب یکسال از آن روزها می گذرد اما سید ابراهیم رئیسی امروز کجاست و چه جایگاهی در میان اصولگرایان دارد؟ این سئوالی است که حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفتگو با نامه نیوز به آن پاسخ داد.

*****

سال گذشته در چنین روزهایی بود که اصولگرایان آقای رئیسی را با سلام و صلوات وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری کردند اما بعد 29 اردیبهشت 96 دیگر خبری از او به گوش نمی رسد، شما بفرمایید امروز آقای رئیسی با کسب 16 میلیون رأی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم کجای جریان اصولگرایی قرار دارد؟

من اطلاعی ندارم که او حضور در جمع اصولگرایان دارد یا نه چون با جامعه روحانیت که ارتباطی نداشته است. حالا اگر با کسان دیگری نشست می گذارد یا با جمنا چه می کند ما هم مثل شما دورادور خبرهایی می شنویم اما در یک سال گذشته جامعه روحانیت آقای رئیسی را در جلسات خود ندید. به عبارت دیگر ایشان در جلسات جامعه روحانیت طی یک سال گذشته شرکت نکرده چون مشهد است و مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را برعهده دارد بنابراین بیشتر به آن امور می پردازد. البته الان هم که سال انتخابات نیست که بگوییم فعالیت هایی درباره این موضوع شروع شده است. در مجموع هم تحرکی نمی بینم.

یک زمانی هم آقایان هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، امامی کاشانی و حسن روحانی در جلسات جامعه روحانیت شرکت نکردند که برخی از این اتفاق تعبیر به قهر کردند، آیا آقای رئیسی نیز از جامعه روحانیت قهر کرده است؟

خیر، آنها هم دیگر نیامدند. البته گرچه تعداد اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت بیش از سی نفر هستند اما معمولا جلسات شورای مرکزی با 10 نفر، 15 نفر، 17 نفر و در کل زیر 20 تشکیل می شود. ناگفته نماند جامعه روحانیت در حال بازسازی تشکیلات خود است تا حالت کشوری و ارتباطات سراسری پیدا کند. این کار نیز با هدف انتخابات صورت نمی گیرد.

جامعه روحانیت در موضوعات مختلف نظرات استمزاجی آقای رئیسی را اخذ نمی کند چون بالاخره او به عنوان عضو جامعه روحانیت 16 میلیون رأی در انتخابات ریاست جمهوری کسب کرد؟

یادم نیست که در جلسات یک سال گذشته صحبتی از ایشان شده باشد. غیر از همان اوایل سال 96 که نزدیک انتخابات ریاست جمهوری ایشان آمد و گفتگوهایی انجام شد، دیگر در جلسه جامعه روحانیت نیامد.

جامعه روحانیت برای آینده و صیانت از 16 میلیون رأی آقای رئیسی چه می کند؟

حالا زود است. باید مقداری بوی انتخابات بیاید و باد انتخابات بوزد قطعا جامعه روحانیت در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بیکار نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید