ریابکوف: روسیه پاسخی سخت و خشن به غرب می دهد

    کد خبر :251180

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت پاسخ مسکو به اقدام آمریکا در اخراج ۶۰ دیپلمات این کشور «سخت و خشن» خواهد بود.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیهlروز سه‌شنبه ۷ فروردین گفت پاسخ مسکو به اقدام آمریکا در اخراج ۶۰ دیپلمات این کشور «سخت و خشن» خواهد بود.

ریابکوف در عین حال گفت کشورش برای «ثبات راهبردی» آماده گفتگو با دولت آمریکاست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۶ فروردین دستور اخراج ۶۰ دیپلمات روسی از خاک این کشور و نیز بسته شدن کنسول‌گری روسیه در شهر سیاتل را صادر کرد. همزمان با این اقدام آمریکا،چندین کشور اروپایی و نیز کانادا دیپلمات‌های روسی را از کشور خود اخراج کردند.

این تصمیم کشورهای غربی در پشتیبانی از اخراج دیپلمات‌های روسیه از بریتانیا اتخاذ شده است. این رویداد همچنین بزرگترین اقدام هماهنگ ضد جاسوسی غرب علیه روسیه از زمان جنگ سرد تا کنون به شمار می‌رود.

جنگ دیپلماتیک میان روسیه و کشورهای غربی بر سر مسمومیت سرگئی اسکریپال، از زمانی آغاز شد که دولت بریتانیا ۲۳ دیپلمات روسیه را به دلیل عدم پاسخگویی کرملین در مهلت معین دربارۀ ترور جاسوس سابق روس اخراج کرد. روسیه نیز برای مقابله به مثل، ۲۳ دیپلمات بریتانیایی را از خاک این کشور اخراج کرد.

سرگئی اسکریپال ۶۶ ساله، افسر بازنشسته اطلاعات روسیه و دختر ۳۳ ساله‌اش یولیا روز یکشنبه ۱۳ اسفند به دنبال تماس با ماده‌ای مرموز در یک مرکز خرید در شهر سالزبری بریتانیا بیهوش شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید