یونیسف : نیم میلیون کودک یمنی به سبب جنگ در این کشور ترک تحصیل کرده‌اند

    کد خبر :251117

آژانس کودکان سازمان ملل، یونیسف اعلام کرد: بالغ بر نیم میلیون کودک یمنی به دلیل شروع جنگ با مداخله عربستان در این کشور در سال ۲۰۱۵ ، مدرسه و تحصیل را ترک کرده‌اند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف گفت با در نظر گرفتن این رقم، اکنون تعداد کودکانی که در یمن از دسترسی به تحصیلات محروم هستند به دو میلیون نفر می‌رسد.

مریتسل رلانو، نماینده یمن در یونیسف، گفت: به دلیل محدود شدن دسترسی به آموزش و تحصیلات در یمن اکنون یک نسل کامل از کودکان در این کشور آینده‌ای تیره و تار را در پیش‌رو دارند.

وی هشدار داد که با تشدید جنگ در یمن، عازم شدن کودکان به مدرسه نیز خطرناک‌تر شده چرا که کودکان در مسیر رفتن به مدرسه با خطر کشته شدن روبرو هستند.

او گفت: بسیاری از والدین این کودکان از بابت نگرانی نسبت به جان فرزندشان جلوی رفتن آنها را به مدرسه می‌گیرند. این فقدان دسترسی به تحصیلات باعث شده که خانواده‌ها و کودکان در یمن رو به انجام اقدامات جایگزین خطرناکی مثل ازدواج زود هنگام، وادار کردن کودکان به کار و یا شرکت کردن کودکان در جنگ بیاورند.

بر اساس اعلام یونیسف، از سال ۲۰۱۵ تاکنون دست کم دو هزار و ۴۱۹ کودک در یمن به عنوان کودک-سرباز از سوی گروه‌های مسلح استخدام شدند. همچنین تعداد ۴.۵ میلیون تن دیگر نی
ز با خطر قطع دسترسی به مدارس دولتی به سبب پرداخت نشدن حقوق معلمها در یمن در اثر بحران در این کشور روبرو هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید