لزوم اتصال شرکت های دانش بنیان به بازار

    کد خبر :251051

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: صنعت با وجود دانش و فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان زنده است و ازطرفی شرکت های دانش بنیان با اتصال به بازار و عرضه محصول قادر به ادامه فعالیت هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ محمد شریعتمداری درنشست با مدیران استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان که در بازدید از پارک فناوری پردیس به همراه معاون اول رییس جمهور برگزار شد، گفت: تبدیل یک ایده به یک کار تجاری قابل عرضه در بازار کارسختی است و ازطرفی شرکت های دانش بنیان بدون اتصال به بازار و عرضه محصول محکوم به فنا هستند و باید تمام تلاش خود را به کاربگیریم تا این دو را به هم متصل کنیم.

وی ادامه داد: اکسیر حیات بخش اقتصاد ایران توجه به علم و دانشی است که در همین پارک های فناوری شکل می گیرد. از سویی دیگر دانشگاه و سایر دستگاه های اجرایی باید برای کمک به بخش دانش بنیان کارخود را به درستی انجام دهند.

این مقام مسوول افزود: با وجود اینکه خدمات زیادی در مجموعه صنعت انجام شده ولی میزی برای فعالیت دانشگاهیان نداریم اما در ایدرو به عنوان سازمان توسعه ای پیشتاز زمینه اش فراهم شده بود و دراین زمینه مشارکت داشت . سعی داریم در فعالیت های نوآورانه آن بخش از وظیفه دولتی که بر عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت است را به درستی انجام دهیم تا هر مانعی بر سر توسعه این فعالیت ها وجود دارد برداریم .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیست بومی که از آن صحبت می کنیم چیز محیرالعقولی نیست، تصریح کرد: باید فضای کسب و کار برای حضور استارت آپ ها اصلاح شود و این نوع شرکت ها فعال شوند. از طرفی باید فضای کسب و کار را برای شرکت های جدید التاسیس اصلاح کنیم تا این شرکت ها نفس بکشند و کار بزرگ دولت همین است و وعده می دهم در دوره مسوولیت خود همه تلاشم را به کار بگیرم تا این مهم محقق شود.

شریعتمداری با اشاره به ضرورت توجه به بخش سرمایه گذاری و ریسک پذیر افزود: در شرایط پر ریسک بخش خصوصی کنار می رود ولی صنایع کوچک ، حوزه الکترونیک ، معادن و صندوق ها و نیز در حوزه کشاورزی اگر کنار هم تجمیع شوند فعالیت های بزرگی را در حوزه حمایت از دانش بنیان ها شکل می دهند. در همین راستا پیشنهادی ارائه شده برای تبدیل این حوزه ها به مجموعه واحد به طوری که در حوزه تخصصی خود کار کنند ولی در مجموع با سرمایه هایشان به طورهم افزا به بخش صنعت کمک کند واین یکی ازدغدغه های ماست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید