قولی که ترامپ به سعودی ها در مورد ایران داد

    کد خبر :251033

سایت اسرائیلی دبکا نوشت: ایالات متحده با شکل دادن حادثه ای تکان دهنده نسبت به خاورمیانه موافقت کرده که از چارچوب روابط بین امریکا و عربستان فراتر می رود.
این رسانه اسرائیلی به نقل از منابع خود در ادامه آورده است: رئیس جمهور آمریکا با برنامه تسریع در انتقال پایگاه نظامی العدید در قطر، به عربستان سعودی موافقت نموده و این موافقت پس از سفر بن سلمان به کاخ سفید صورت گرفته است.

به گزارش انتخاب واشنگتن نیروهای هوایی خود را در پایگاه انجرلیک ترکیه جمع خواهد کرد، سپس آنها را در عربستان سعودی و شهر الظفره در ابوظبی، منطقه الزرقاء در شرق اردن و بحرین مستقر می کند. بدین ترتیب، امریکا پیامی محکم را برای ایران می فرستد، مبنی بر اینکه به طور کلی از عربستان حمایت می کند و برای اولین بار سامانه های دفاعی جدیدی را به سعودیها می دهد تا در برابر موشکهای ایران مقاومت کنند. این سامانه های دفاعی از نوع سامانه های باتریوت اس-ال هستند، نه باتریوت عادی؛ آمریکا این سامانه هایش را در اختیار هر دولتی قرار نمی دهد.

دیبکا فایل می افزاید: وزارت دفاع امریکا پایگاه اندرافیدا در جنوب یونان را بعنوان جایگزین پایگاه انجرلیک ترکیه انتخاب کرده و قصد گسترش آن را دارد. ایالات متحده قادر است از یونان تا ایران بدون هیچ توقفی به پرواز درآید، و ترامپ در پی آن است که بدین وسیله در صورت تحرک ایران در یمن یا علیه عربستان و امارات، بویژه عربستان، به تهران ضربه بزند. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا بواسطه پوتین پیامی سری را برای ایران فرستاده است، که طبق آن، ترامپ زمان اوباما و زمانی که ایران ارتش آمریکا را به چالش می کشید، پایان یافته دانسته و مدعی است این مبارزه طلبی و ایجاد چالش، در دوره او جدید، خسارتهای زیادی را برای ایران دارد.

به گزارش این رسانه اسرائیلی، رئیس جمهور ایالات متحده به ولیعهد سعودی این وعده را داده و در مقابل آن خواستار قرار گرفتن 28میلیارد دلار از ثروت سعودی در بانکهای آمریکا شده است تا از این مبالغ در طرحهای عمرانی و زیربنایی آمریکا استفاده شود.

ولی عهد سعودی به شرطی با این پیشنهاد موافقت نموده است که توافق استراتژیکی 25ساله ای بین آمریکا و عربستان امضا شود که براساس آن ایالات متحده متعهد به ضربه زدن به ایران باشد.

طبق گزارش دبکا، ترامپ نیز با این توافق تاریخی موافقت کرده و بدین ترتیب به دنبال سفر ولی عهد سعودی به آمریکا، تصمیم تکان دهنده و مهمی را در مورد خاورمیانه اتخاذ نموده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید