ارتباط بین بیماری «تخمدان پلی کیستیک» و ابتلای نوزاد به اضطراب

    کد خبر :250978

مطالعه جدید نشان می دهد کودکان متولدشده از مادران مبتلا به «سندروم تخمدان پلی کیستیک» در معرض ریسک بالا ابتلا به اضطراب در سنین بالاتر هستند.

به گفته محققان موسسه کارولینسکا سوئد، چاقی مادر و آندروژن اضافی موجب ایجاد اضطراب در نوزاد می شود.

سندروم تخمدان پلی کیستیک با میزان بالا هورمون مردانه در خون، اختلالات قاعدگی، مقاومت انسولین و چاقی شناخته می شود. این سندروم بر بیش از یک زن از هر ۱۰ زن در سن باروری تاثیر می گذارد.

«الیزابت استنر ویکتورین»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «حقیقت این است که دختر مادران مبتلا به تخمدان پلی کیستیک در معرض ریسک بالا ابتلا به چنین مشکلی هستند و پسر این مادران غالباً مبتلا به چاقی و مقاومت انسولین می شوند. این شرایط نشان می دهد که محیط جنینی نقش بسیار مهمی دارد.»

به گزارش مهر، در این مطالعه، محققان ۱۶ گروه نوزاد نر و ماده موش را که در معرض چاقی ناشی از رژیم غذایی مادر و هورمون اضافی مردان قرار گرفته بودند را بررسی کردند تا مشاهده کنند که چگونه این فاکتورهای محیطی بر رفتار موش ها و همچنین تجلی ژن در مغز تاثیر می گذارد.

محققان متوجه شدند نوزادان ماده قرارگرفته در معرض اندروژن ها در رحم مادر مبتلا به رفتاری شبیه اضطراب شدند.

به گفته محققان، فاکتورهای محیطی بر تجلی ژن در مغز تاثیر می گذارند و برخی ژن های مرتبط با اضطراب در هیپوتالاموس مغز به اشتباه تنظیم می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید