جشن های روز ملی هنرهای نمایشی آغاز شد

    کد خبر :250808

جشن های روز ملی هنرهای نمایشی امروز در آستانه روز جهانی تئاتر در محوطه باز تئاتر شهر تهران با جلوداری عروسک های نوروزی آغاز شد.

به گزارش ایرنا در این آیین که برای سال دوم به صورت رسمی در ایران مصادف با 27 مارس روز جهانی تئاتر برگزار می شود همراه با موسیقی سنتی بود و نمایش نوروز و هفت سین نیز آغازگر برنامه ها شد.
در این آیین شاد مردم تهران با استقبال حضور یافته اند و با بازیگران نمایش های خیابانی به ویژه عروسک های هفت سین و نوروزی همراهی می کنند.
برنامه های امروز با حضور شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، داوود فتحعلی بیگی کارگردان تئاتر و بسیاری از اهالی هنر و عموم مردم پر شور آغاز شد.
بر اساس برنامه ریزی های اعلام شده ، امروز ششم و فردا هفتم فروردین برابر با 27 مارس روز جهانی تئاتر 9 گروه در محوطه تئاتر شهر به اجرا می پردازند.
در این دو روز این نمایش ها اجرا خواهند داشت : نمایش آیین های نوروزی توسط گروه نمایش «فطرس» به کارگردانی عادل علیزاده، «عمو نوروز و هفت سین» به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی، «صدای پای بهار» با تنظیم اشعار و موسیقی امیر محمد انصافی و کارگردانی مریم تهرانی، «خیمه شب بازی» به کارگردانی میثم یوسفی، گروه مجسمه های زنده به سرپرستی حمید قریشی، آیین های نوروزی نمایش عروسکی توسط گروه نمایشی «توکا» به طراحی و کارگردانی سمیه گلباز و داوود بختیاری ، نمایش آیینی نوروز خراسان جنوبی توسط گروه مریدان شیخ جام به سرپرستی علی زرافشان، نمایش «نوروز در سفر» توسط گروه نمایشی «انارک» به نویسندگی و کارگردان علی رحیمی و ابراهیم رحیمی و پرفورمنس «سین های نوروزی» توسط گروه کارگاه تاتر خیابانی ایران به سرپرستی امیر حسین شفیعی.
برنامه های نمایشی امروز در جشن فردا نیز تکرار خواهد شد و پس از آن سالن های تئاتر نمایش های خاص خود را برای مخاطبان اجرا می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید