به آینده جهان پزشکی خوش آمدید!

    کد خبر :250733

پژوهشگران بریتانیایی موفق شدند نوعی دستگاه پوشیدنی اختراع کنند که کمک می کند در کوتاه ترین زمان، بدون ورود به دستگاه ام آر آی مغزی، اسکن مغز بیمار گرفته شود .

به گزارش بازتاب به نقل از اکونومیست، این پژوهشگران بریتانیایی دستگاهی تولید کرده اند که نظیرش را تنها در فیلم های تخیلی و آینده گرا شاهد بودیم .

مت بروکس، فیزیکدان دانشگاه ناتینگهام، در این خصوص می گوید : ” از لحاظ نقشه برداری فعالیت و عملکرد مغز، فکر می کنم این اختراع را می توان گامی بزرگ به آینده پزشکی جهان تلقی کرد. ”

کاربران می توانند حتی هنگامی که زیر این کلاه هوشمند در حال اسکن شدن هستند، بازی کنند، توپ پرتاب کنند و حتی یک فنجان چای بنوشند. اوایل دهه 70 بود که MRI برای اولین بار در دانشگاه نایتینگهام توسعه یافت. در حال حاضر سیستم پوشیدنی MEG دارای پتانسیلی قوی در جهت اسکن مغز بدون هیچ دستگاه اضافی است.

این اسکنر میدان مغناطیسی تولید شده توسط فعالیت های مغز را ثبت می کند و می تواند به طور دقیق نشان دهد که در مغز افراد چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

یکی دیگر از اعضای این تیم می گوید : “برای کودکان مبتلا به صرع یا مبتلایان به اختلالاتی مثل پارکینسون ، این تکنولوژی فوق العاده مفید خواهد بود . به این دلیل که پزشکان اکنون می توانند این کودکان را به هنگام حرکت اسکن کنند . کاری که تا پیش از این هرگز انجام نشده است.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید