پیشرفته‌ترین کشتی تحقیقاتی جهان ناجی اقیانوس‌ها می‌شود

    کد خبر :25064

یک میلیاردر نروژی قصد دارد هزینه ساخت یک کشتی تحقیقاتی بزرگ به طول 181.6 متر را تامین کند تا از این طریق تحقیقاتی برای نجات اقیانوس‌های جهان انجام شود.

به نقل از دیجیتال ترندز، این کشتی تحقیقاتی REV نام گرفته و توسط شرکت نروژی Vard تولید خواهد شد.

این کشتی بعد از ساخت توسط عموم دانشمندان و محققان برای انجام تحقیقات علمی با موضوعات مرتبط با شرایط اقیانوس ها و حیات وحش موجود در آنها قابل استفاده خواهد بود.

Kjell Inge Røkke که هزینه این طرح را تامین کرده از همکاری خود با صندوق جهانی طبیعت به منظور طراحی بهینه کشتی مذکور خبر داده است. این صندوق بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 در کشور سوئیس تاسیس شد. در حال حاضر حدود 4000 نفر در نزدیک به 100 کشور جهان برای این اتحادیه مشغول به کار هستند و اجرای بیش از 2000 پروژه را به عهده دارند. بیشتر از پنج میلیون نفر نیز در سراسر جهان از این اتحادیه حمایت می‌کنند.

انتظار می رود این کشتی پس از ساخت در اواسط سال 2020 روانه اقیانوس ها شود. REV به پیشرفته ترین تجهیزات برای مطالعه در مورد آبزیان گوناگون و همین طور شرایط اقیانوس ها و دریاها مجهز خواهد بود و انواع تجهیزات آزمایشگاهی نیز در آن نصب می شود. یک سالن سخنرانی و کنفرانس و پیشرفته ترین سیستم های مخابراتی هم در REV موجود خواهد بود.

در کشتی REV از سیستم ژنراتورهای دوگانه دیزلی – برقی، موتورهای الکتریکی تولید نیروی محرکه و سیستم های به روز هیدروالکتریک استفاده می شود. فعالیت آرام و کم صدا از جمله مزایای موتور این کشتی است. همچنین یک سیستم پیشرفته بازیافت برای جلوگیری از آلوده کردن محیط زیست در کشتی مذکور نصب شده است. حداکثر سرعت REV هفده گره دریایی برابر با 31.5 کیلومتر درساعت است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید