آرزوهای بر باد رفته اوبر در قاره کهن

    کد خبر :250630

پس از ناکامی های اخیر اوبر در اروپا و آمریکا این بار نوبت به آسیا رسیده که سرویس های این شرکت را پس زده و مدیریت را محبور به فروش سهام خود کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از سی نت ، اوبر، سهام 27.5 درصد سهام شرکت گراب را در آسیا می خرد تا کسب و کار خود را روی تحویل مواد غذایی در آسیا متمرکز کرده و از بخش تاکسی سرویس های مرسوم خود فاصله بگیرد .

پس از از آن که چینی ها در سال 2016 اوبر را پس زدند، این شرکت مناطق متعددی را در کسب و کار خود از دست داد . اکنون این غول صنعت خودرو موافقت کرده تا کسب و کار خود را در جنوب شرقی آسیا به فروش برساند، آن هم به رقیبش در منطقه، یعنی سیستم گراب . سیتمی که تمامی فعالیت های اوبر را در منطقه از چمگ رقیب خارج کرده است . برای مثال سواری، تحویل غذا و پرداخت و خدمات مالی در بسیاری از کشورهای منطقه مثل کامبوج، اندونزی، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام.

اما اوبر برای حفظ جایگاه متزلزل خود در منطقه 5/27 درصد سهام گراب را خریداری خواهد کرد تا هویت از دست رفته خود را در آسیا احیا کند . از ماه ها پیش زمزمه هایی منتشر می شد ، مبنی بر این که دارا خسرو شاهی قصد دارد تغییراتی را در اوبر اعمال کند. اکنون به نظر می رسد این تغییرات آغاز شده اند.

اوبر طی ماه های گذشته مشکل کم نداشته است. از استعفای مدیرعامل پیشین تا اتهامات تعرض به مسافران و در نهایت نیز تصادف و مرگ یک شهروند با خودروی خودران این گروه. همه این حاشیه ها نیز به روند فعالیت های اوبر در اروپا و آمریکا لطمه زد و اکنون به نظر می رسد مدیر اوبر دارا خسروشاهی نمی خواهد آسیا را نیز از دست بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید