انجام ورزش «تای چی» به بهبود دردهای مزمن کمک می کند

    کد خبر :250561

مطالعه جدید نشان می دهد ورزش تای چی با کاهش دردهای مزمن مرتبط بوده و حتی از ورزش های هوازی برای کنترل این نوع دردها هم بهتر است.

ورزش تای چی که بیش از ۱۰۰۰ سال استفاده می شود، تلفیقی از نفس عمیق کشیدن و حرکات آهسته و آرام است. این ورزش برای افراد در هر سطح تناسب بدنی مناسب است.

فیبرومیالژیا یک سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن است که با درد غیرقابل توضیح در عضلات و مفاصل همراه است. در مجموع ۲ تا ۴ درصد جمعیت بزرگسال جهان مبتلا به این عارضه هستند.

این سندروم همچنین ممکن است منجر به خستگی بیش از حد زیاد، سفتی ماهیچه ها، دشواری در خوابیدن و افسردگی شود.

درحالیکه در حال حاضر ورزش های هوازی به عنوان یک درمان استاندارد توصیه می شوند، اما در بسیاری از بیماران به دلیل نوسان در علائم، انجام این نوع ورزش ها دشوار هستند.

به گزارش مهر، برخی مطالعات نشان داده اند که تای چی موجب تسکین درد و بهبود سلامت فیزیکی و روانی در بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا می شود.

در این مطالعه، تیمی از محققان آمریکایی به مقایسه تاثیر تای چی با ورزش هوازی بر روی ۲۲۶ فرد بزرگسال مبتلا به فیبرومیالژیا پرداختند. شرکت کنندگان به طور تصادفی به گروه ورزش هوازی به مدت ۲۴ هفته یا به یکی از چهار گروه تای چی به مدت ۱۲ تا ۲۴ هفته اختصاص یافتند.

محققان دریافتند هر پنج گروه شاهد بهبود در وضعیت سلامت شان بودند، اما روند بهبود در گروه های تای چی به مراتب بهتر از گروه هوازی بود.

همچنین در بین گروه تای چی هم افرادی که به مدت ۲۴ هفته تحت این ورزش قرار گرفته بودند در مقایسه با گروه تای چی به مدت ۱۲ هفته روند بهبود بهتری داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید