هشدار مقام ارشد سازمان ملل به اروپا نسبت به بحران مهاجرت جدیدی از جانب آفریقا

    کد خبر :250513

رئیس آژانس غذای سازمان ملل به مقامهای اروپا هشدار داد، سقوط به اصطلاح خلافت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه منجر به تشدید فعالیت و یک روند جدید عضوگیری از سوی این افراطگران در منطقه جنوب صحرای آفریقا شده و این روند ممکن است یک بحران جدید ورود مهاجران به اروپا را رقم بزند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوید بیسلی، مدیر اجرایی سازمان “برنامه جهانی غذا” وابسته به سازمان ملل امروز (دوشنبه) هشدار داد بسیاری از شبه نظامیانی که از سوریه فرار کردند سر از منطقه ساحل در آفریقا در آورده اند؛ منطقه ای که متشکل از یک نوار از مناطق خشک و نیمه بیابانی از شرق به غرب قاره آفریقا و میزبان 500 میلیون نفر جمعیت است.

بیسلی تصریح کرد، گروه تروریستی داعش اکنون وارد همکاری با دیگر گروه های افراطگر شده و این روند منجر به “مشکلات فوق العاده” در سراسر منطقه ساحل در آفریقا خواهد شد.

این مقام ارشد سازمان ملل به رهبران اروپا هشدار داد که این وضعیت ممکن است منجر به یک بحران مهاجرت جدید از مبدا منطقه ساحل به سمت قاره اروپا شود که بسیار بزرگتر از بحران مهاجرتی که در اثر جنگ سوریه به راه افتاد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید