آتش‌سوزی در مرکز خرید در سیبری روسیه؛ 53 نفر کشته شدند

  • حوادث
  • دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷
    کد خبر :250467

آتش سوزی در یک مرکز خرید در کمروف شهری صنعتی واقع در منطقه سیبریِ روسیه دست کم جان ۴۸ نفر را گرفت. به گزارش خبرگزاری‌ها کمیته ویژه تحقیق بر روی این حادثه کشته شدن ۴۸ نفر را تایید کرده است.

این کمیته ویژه تحقیق پیش از این از کشته شدن پنج تن از جمله یک کودک و نیز سی مجروح خبر داده بود. این در حالی است که بنا به گزارش سرویس های امداد رسانی محلی در جریان این آتش سوزی۱۶ نفر نیز ناپدید شده اند و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

دفتر محلی وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه اعلام کرده که آتش سوزی در طبقه سوم و آخر مرکز تجاری شهر کمروف روی داده است.

این مرکز تجاری مجهز به سونا، چندین سالن سینما، یک سالن بولینگ و تعداد زیادی رستوران است که روزهای یکشنبه جمعیت زیادی از ساکنان شهر را به سوی خود می کشاند.

به گزارش انتخاب؛به گفته یک مسئول دفتر محلی وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه «این مرکز خرید چند طبقه مملو از جمعیت بوده و هیچکس نمی داند به طور دقیق چند نفر هنگام وقوع آتش سوزی درون آن بوده اند.»

نشانه های ابتدایی از حادثه حاکی است که آتش سوزی از سالن سینما شروع شده و گسترده شدن دامنه آن سبب سوختن بیش از هزار متر مربع از فضای مرکز تجاری شده است. برخی رسانه های روسیه اعلام کره اند که سقف دو سالن سینما بر اثر آتش سوزی به کلی فرو ریخته است.

به گفته امدادگران تاکنون یکصد و بیست نفر از این مرکز تخلیه شده اند.

خبرگزاری بین‌المللی روسیه «ریا نووستی» نیز اعلام کرد ولادیمیر پوچکوف، وزیر حوادث غیر مترقبه عازم محل حادثه در شهر کمروف شده است.

♦ تکمیلی

اسپوتنیک نوشت: شمار جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی مرکز خرید “وینتر چری” روسیه به 53 تن افزایش یافت.

همچنین تاکنون 69تن از جمله 40 کودک در جریان این آتش‌سوزی مفقود شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید