عوارض خطرناک خوردن بال مرغ

    کد خبر :250440

اگر علاقه ی زیادی به خوردن بال مرغ دارید، لازم است به شما بگوییم که خوردن بال مرغ عوارض بسیاری دارد. این مقاله را بخوانید تا با عوارض خطرناک خوردن بال مرغ آشنا شوید.
به گزارش نامه نیوز ، بال مرغ از جمله اعضای مرغ است که طرفداران بسیاری را دارد. بال مرغ به شکل های مختلفی مصرف می شود که خوشمزه ترین شکل مصرف بال مرغ، کباب بال مرغ است. اما همانطور که میداانید که خوردن بال مرغ عوارض خطرناکی دارد. شاید به طور مکرر شنیده اید که خوردن بال مرغ خطرناک است اما نمی دانید دلیل عوارض خطرناک خوردن بال مرغ چیست. پس با ما همراه باشید تا نکات بسیاری را راجع به بال مرغ به شما بگوییم.

چرا نباید بال مرغ مصرف کنیم؟

مدت‌های مدیدی است که همه ما می‌دانیم به مواد خوراکی که مصرف می‌کنیم، هورمون‌های مختلفی تزریق می‌شود که برای سلامت بسیار خطرناک هستند. یکی از این هورمون‌ها استروئید‌هاست که تزریق استروئید به مرغ در ناحیه گردن یا بال انجام می‌شود. بنابراین تجمع استروئید در این دو ناحیه از همه جا بیشتر است و مشکلاتی را بخصوص برای خانم‌ها ایجاد می‌کند، علاوه برآن کبد که یکی از اجزای بسیار مهم دستگاه گوارش است، از عوارض این هورمون دور نمی‌ماند. اختلالات گوارشی که ناشی از این هورمون‌ها در دستگاه گوارش ایجاد می‌شود معمولا کبد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و به‌ صورت افزایش چربی در این بافت شاهد آن هستیم که اتفاقا خانم‌ها در این زمینه مستعدترند. علاوه‌براین مصرف بال مرغ می‌تواند میزان کلسترول را بالا ببرد و همچنین آسیب جدی به بیماری‌های قلبی و عروقی برساند،

درواقع علت خوشمزگی بال مرغ، چربی زیادی است که در آن‌ قسمت‌ها انباشته شده است. در رابطه با گردن مرغ هم گفته می‌شود که گردن محل عبور خیلی از بافت‌های اعصاب است و بسیاری از غدد لنفاوی در گردن قرار دارد که احتمالا این‌ها می‌تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب‌ها را فراهم کند که برای انسان مضر است و باز هم توصیه می‌شود که خانم‌ها و دخترخانم‌ها میل نکنند.

رابطه خوردن بال مرغ و کیست پستان در زنان

استروئیدها اثرات وحشتناکی روی بدن انسان دارند. هورمون استروئید علاوه بر تسریع رشد، اثرات بسیار خطرناک‌تری در مجاورت با هورمون‌های زنانه ایجاد می‌کند که منجر می‌شود زنان هرچه بیشتر مستعد رشد کیست در رحم خود باشند بنابراین توصیه می‌شود افراد مراقب رژیم غذایی خود بوده و تا جایی که امکان دارد از مصرف بال مرغ بپرهیزند. یک متخصص زنان و زایمان گفت: مرغ های صنعتی که با هورمون رشد پیدا می‌کنند دارای مقادیر زیادی چربی به خصوص در قسمت بال هستند، لذا توصیه می‌شود همه افراد، به خصوص خانم‌ها از مرغ‌های هورمونی و قسمت بال مرغ استفاده نکنند زیرا چربی مرغ‌های هورمونی در تحریک رشد کیست‌های پستان تاثیرگذار هستند. وی گفت: مرغ‌های صنعتی که با هورمون رشد پیدا می‌کنند دارای مقادیر زیادی چربی در قسمت بال هستند، اگرچه بال مرغ لذیذترین قسمت آن است اما از نظر سلامتی بدترین قسمت به حساب می‌آید زیرا چربی در این ناحیه تجمع پیدا می‌کند. توصیه می‌شود همه به خصوص خانم‌ها از بال مرغ چه به صورت کباب شده و چه به صورت پخته شده در غذا استفاده نکنند زیرا چربی مرغ‌های هورمونی در تحریک رشد کیست‌های پستان تاثیرگذار هستند.

عوارض دیگر هورمون استروئید

هورمون‌های استروئیدی در سیستم‌های مختلف بدن اختلال ایجاد می‌کنند؛ این هورمون‌ها باعث افزایش ترشح هورمون‌های استروئیدی در بدن می‌شوند که همین عارضه به تنهایی مشکلات زیادی را در بدن ایجاد می‌کند. این هورمون‌ها چون محلول در چربی هستند از طریق غذاها به راحتی به بدن انسان‌ منتقل می‌شوند و یکی از عارضه‌های بارز این هورمون‌ها اختلال در روند بارداری یک خانم باردار است. علاوه بر این عارضه، تغییر دوره سیکل قاعدگی و اختلال رویشی مو هم از مشکلات عمده‌ای است که خانم‌ها به دلیل وجود این هورمون‌ها با آن مواجه می‌شوند. اختلالات گوارشی ناشی از این هورمون‌ها که در دستگاه گوارش ایجاد می‌شود معمولا کبد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و به‌ صورت افزایش چربی در این بافت شاهد آن هستیم که اتفاقا خانم‌ها در این زمینه مستعدترند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید