توصیه‌های ورزشی برای بیماران ASL

    کد خبر :250390

بیماران مبتلا به ASL به دلیل تحلیل رفتن عضلات بدن محدودیت حرکت پیدا می‌کنند و این امر باعث می‌شود که نتوانند ورزش کنند. با این حال راه‌هایی وجود دارد که این بیماران می‌توانند فعالیت فیزیکی داشته باشند و از فواید آن بهره ببرند.

به‌ گزارش ‌بازتاب ‌و ‌به نقل از ASL NEWS، بیماران مبتلا به ASL می‌توانند با کمک توصیه‌های زیر ورزش کنند:

۱. قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که چه نوع ورزشی را در چه مدت زمانی می توانید انجام دهید.

۲. هدف از ورزش کردن بیماران ASL افزایش کارایی عضلات و کاهش سرعت تحلیل رفتن آنها است. ضمنا این بیماران می‌توانند با ورزش کردن توانایی هوازی و استقامت خود را افزایش دهند.

۳. اگر هنوز تعادل بدن شما برقرار است می توانید پیاده روی کنید یا چند بار در هفته‌ به مدت ۲۰ تا ۳۰ ‌دقیقه دوچرخه‌سواری کنید. البته این فعالیت نباید فشاری به شما وارد کند و در صورتی که احساس فشار کردید می‌توانید میزان ورزش را به ۱۰ ‌دقیقه کاهش دهید.

۴. این بیماران می‌توانند در طول هفته‌ چند بار با وزنه سبک ورزش قدرتی انجام دهند. بهتر است که ورزش قدرتی را در روزهایی که ورزش هوازی انجام می‌دهید در برنامه خود نداشته باشید. ورزش قدرتی باعث افزایش حجم عضلات می‌شود و از پیشرفت بیماری می کاهد.

۵. این بیماران می‌توانند حرکات کششی انجام دهند. انجام حرکات کششی یک یا دو بار در روز به کاهش درد عضلات کمک می‌کند و از محدودیت‌های حرکتی می کاهد. بعد از ورزش بهتر است که حرکات کششی انجام شود.

۶. به بدن خود توجه کنید و بیش از حد به بدن فشار نیاورید. قبل از این که بدن شما خسته شود، استراحت کنید. اگر حالتان خوب نیست ورزش نکنید. اگر احساس کردید که عضلات‌تان درد می‌کند ورزش را متوقف کنید و اگر درد زیادتر شد به پزشک مراجعه کنید.

۷. با پزشک خود مشورت کنید و در صورتی که نیاز به لوازم جانبی خاصی برای ورزش کردن دارید آنها را تهیه کنید تا تعادل شما به هنگام ورزش برقرار باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید