سلفی گرفتن ستاره‌ها روی فرش قرمز “جشنواره فیلم کن” ممنوع شد

    کد خبر :250280

بی‌نظمی بی‌موقع به دلیل گرفتن سلفی در برگزاری فرش قرمز و جشنواره تداخل ایجاد می‌کند

بعد از سال‌ها تلاش ناموفق برای جلوگیری از ثبت عکس‌های سلفی از سوی ستاره‌ها و طرفداران در مراسم فرش قرمز فیلم‌ها، سرانجام “تیری فرمو” دبیر جشنواره فیلم کن اعلام کرد این کار از دوره پیش روی فرش قرمز جشنواره ممنوع بود. همچنین محدودیت جدیدی در زمینه نمایش فیلم‌های بخش مسابقه برای منتقدان و خبرنگاران ایجاد شده است.

به گزارش انتخاب؛ مجله «فیلم فرانسی» نوشت: فرمو گفته که پیر لسکور رئیس جشنواره تصمیم گرفته که سلفی گرفتن را در هفتاد و یکمین دوره جشنواره «کاملا ممنوع» کند.

دبیر هنری جشنواره گفته که «بی‌نظمی بی‌موقع به دلیل گرفتن سلفی در برگزاری فرش قرمز و جشنواره تداخل ایجاد می‌کند» و به گفته او عظمت کن را «مبتذل» می‌کند و باعث ایجاد ترافیک روی فرش قرمز می‌شود و طرفداران پشت سر ستاره‌هایی که سلفی می‌گیرند، تجمع می‌کنند.

فرمو از ابتدای کارش به عنوان دبیر جشنواره کن مخالف سلفی گرفتن بازیگران در مراسم رسمی نخستین نمایش فیلم‌ها بود و این کار را «مسخره و مضحک» خوانده بود. اما درخواست‌های قبلی برای توقف سلفی گرفتن روی فرش قرمز تاثیر چندانی نداشت.

دیگر تحولی که به منظور برقراری نظم در دوره هفتاد و یکم جشنواره اجرا می‌شود، مربوط به نمایش فیلم‌ها برای خبرنگاران است. فرمو می‌گوید دیگر فیلم‌های بخش مسابقه قبل از اولین نمایش رسمی برای مردم و خبرنگاران به نمایش درنمی‌آید. در عوض در همان نمایش رسمی که ساعت 7 شب برگزار می‌شود، خبرنگاران و منتقدان فیلم‌های بخش مسابقه را همزمان در سالن‌های نزدیک کاخ جشنواره خواهند دید.

برای فیلم‌هایی که در ساعت 10 شب نخستین نمایش رسمی‌شان برگزار می‌شود، خبرنگاران باید تا صبح روز بعد صبر کنند تا فیلم‌ها را ببینند.

کن و سایر جشنواره‌های رده الف در سال‌های اخیر شکایت دارند که منتقدان فیلم‌ها را در سانس‌های زودتر می‌بینند و درباره آنها می‌نویسند و به این ترتیب بخشی از جذابیت نمایش‌های رسمی فیلم‌ها از دست می‌رود!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید