ترکیه یک مرکز استراتژیک اداره بحران در زیر زمین می‌سازد

    کد خبر :250129

دولت ترکیه احداث یک مرکز استراتژیک اداره بحران در زیر زمین را آغاز کرده که برقراری ارتباط و انتقال دستورالعمل‌های حکومتی میان نهادهای دولتی در شرایط فوق‌العاده مثل جنگ و حوادث طبیعی را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه روسیا الیوم، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند این پایگاه در آنکارا پایتخت ترکیه و صدها متر زیر زمین احداث می‌شود و مسئول حفظ و انتقال دستورالعمل‌های مهم مربوط به نهادهای دولتی در شرایط ویژه را بر عهده دارد.

روزنامه آکشام در این باره نوشت: این مرکز ارتباطی در برابر هرگونه حمله هسته‌ای و مغناطیسی مقاوم خواهد بود و می‌تواند ماه‌ها بدون ارتباط با جهان خارج به اداره امور بپردازد. مرکز مذکور شامل چهار بخش مختلف است و سامانه‌های دفاعی مختص به خود را برای مقابله با حملات هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیکی و مغناطیسی دارد.

این مرکز شامل چهار بخش مختلف است که منطقه اول تحت عنوان (ZONE-1) یکی از حساس‌ترین این بخش‌هاست و کارکنان آن قادرند ماه‌ها بدون نیاز به کمک از خارج و قطع ارتباط کامل با جهان، به کار خود ادامه دهند. این مرکز تجهیزات بهداشتی، مخازن آب و غذا و منابع انرژی خاص خود را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید