تبلیغ نرم‌افزار موبایلی شگرد جدید کلاهبرداری از کاربران

    کد خبر :250084

با توجه به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شاهد تبلیغات‌های اغواکننده با عنوان دانلود و خرید برنامه‌های موبایلی در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم که با هدف کلاهبرداری طراحی شده و به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران می‌انجامد.

اخیرا افرادی با ساخت و بارگذاری اینگونه نرم‌افزار موبایلی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی که در قالب دانلود رایگان ارائه شده است، به کلاهبرداری از کاربران اقدام می‌کنند. استفاده و فعال‌سازی قابلیت‌های این نرم‌افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است که کلاهبرداران به دو روش دست به کلاهبری می‌زنند.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در روش اول فرد قربانی نرم‌افزار جعلی را خریداری کرده و پس از نصب آن متوجه می‌شود فاقد کارایی است که با توجه به مبلغ اندک پرداختی از شکایت صرف نظر می‌کند اما مشکل اصلی روش دومی است که کلاهبرداران از آن استفاده می‌کنند؛ در این روش کلاهبردار، کاربران را به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده یک بانک هدایت می‌کند تا اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی وارد کنند که نهایتا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت می‌گردد.

به گزارش ایسنا، در این زمینه سرهنگ ‌علی کریمی – رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه – به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی با موضوعاتی چون برنامه دوربین لخت کن‌، ماهواره جیبی، برنامه صیغه یاب و غیره توجه نکرده و حتی جهت کنجکاوی نیز دست به دانلود این‌گونه اپلیکیشن‌ها نزنید، زیرا امکان هک شدن اطلاعات گوشی تلفن همراه شما با دانلود نرم‌افزار جعلی وجود خواهد داشت.

همچنین به کاربران توصیه شده که هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل کرده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از وجود پروتکل امن https مطمئن شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید