اجرای طرح اکران نوروزی برای فیلم‎‌های کوتاه

    کد خبر :249948

کارگردان «شب تولد» که فیلمش در طرح اکران نوروزی فیلم های کوتاه به نمایش درمی آید معتقدست اکران بسته فیلم های کوتاه می تواند به نفع این نوع از سینما در آینده نزدیک باشد.

امید شمس کارگردان «شب تولد» که فیلمش در قالب طرح اکران نوروزی بسته فیلم های کوتاه در گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته است در گفتگو با مهر گفت: فیلم های کوتاه «حیوان» به کارگردانی برادران ارک، «به وقت شام» به کارگردانی علیرضا قاسمی، «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری، «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیردفتری و «شب تولد» به کارگردانی خودم از نهم فروردین ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نمایش داده می شود.

وی با اشاره به اینکه اکران منسجم فیلم های کوتاه تا امروز در سینمای «هنر و تجربه» مرسوم نبود، بیان کرد: طی ۲ سال گذشته تنها چند فیلم کوتاه در این گروه سینمایی به نمایش درآمد و به همین منظور ما پنج کارگردان تصمیم گرفتیم پیشنهاد اکران این آثار که طی ۲ سال اخیر توانستند افتخارات قابل توجهی در حوزه خارجی و داخلی به دست آورند، به شکل یک بسته فیلم کوتاه به گروه سینمایی «هنر و تجربه» ارایه دهیم تا این آثار در نوروز اکران شوند که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

این فیلمساز جوان توضیح داد: بی شک بسیاری از علاقه مندان سینما با توجه به موفقیت هایی که این آثار کسب کرده اند، تمایل به دیدن آنها دارند و حال که این طرح تصویب شده ما نیز دست به تبلیغات و تشکیل کمپین زده ایم.

وی ادامه داد: تاکنون چرخه اقتصادی فیلم کوتاه از طریق اکران وجود نداشته و حال اگر این نمایش ها ادامه پیدا کند می تواند به نفع فیلم های کوتاه و اقتصاد آنها در آینده باشد.

شمس در پایان گفت: اکران پنج فیلم کوتاه به صورت همزمان در شهرهای شیراز، بابل، اصفهان، کرمان، مشهد و تهران خواهد بود. البته در حال حاضر برنامه ۲ هفته اکران به ما داده شده است که اگر با استقبال همراه شود بی شک نمایش آثار طی ماه های آینده ادامه خواهد داشت.

از هفته دوم فروردین ۹۷ این فیلم‎ها در قالب یک سانس ۹۰ دقیقه‎ای در سینماهای گروه «هنر و تجربه» در سراسر ایران اکران می‎شوند و بر اساس ساختار نمایش گروه «هنر و تجربه» در صورت استقبال مخاطبان از این فیلم‌ها دفعات و تعداد سالن‌های نمایش آن افزایش خواهد یافت.

در همین راستا کمپینی با عنوان #اکران_نوروزی_فیلمکوتاه راه اندازی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید