حالا دشمن استقلال شده‌ایم

  • ورزشی
  • یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱
    کد خبر :249927

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: با اتفاقاتی که در فوتبال ما رخ می دهد، پاکی لیگ کاملاً مشخص است.

محمود فکری ضمن تبریک سال نو به همه مردم ایران در خصوص عملکرد استقلال در سال ۹۶ گفت: متأسفانه در مورد استقلال نمی توانم زیاد صحبت کنم. سال گذشته ما همیشه از این تیم حمایت کردیم اما کسی حمایت های ما را ندید اما اگر من یا چند پیشکسوت دیگر، انتقاد سازنده می کردیم، بعضی ها خیلی زود موضع گیری می کردند و فکر می کنم ما پس از سالها حضور در استقلال دشمن این تیم شده ایم.

فکری در ادامه خاطرنشان کرد: سال ۹۶ برای استقلال متفاوت بود. این تیم ابتدا با منصوریان کارش را شروع کرد. او زحمات زیادی کشید اما پس از چند هفته به دلیل نگرفتن نتایج خوب، استعفا داد و سرمربی جدید آلمانی استقلال به این تیم آمد. البته حضور او با انتقادهای فراوانی همراه بود و خیلی ها معتقد بودند شفر نمی تواند در استقلال موفق باشد اما او توانست آرام آرام شرایط تیم را تغییر داده، از لحاظ روحی و روانی، آبی پوشان را به مرز آمادگی رسانده و دیدیم پس از چند هفته حضور در استقلال او توانست تیم را از انتهای جدول به بالای جدول برساند.

در گفتگو با مهروی افزود: این تغییرات نشان از آن داشت که شفر یک سرمربی حرفه ای است و توانسته تأثیرات مثبت بر تیم گذاشته و همگان شاهد این تأثیر باشند.

پیشکسوت استقلال در ادامه تصریح کرد: حالا این روزها توقع از استقلال بالا رفته و همه به دنبال این هستند که این تیم بتواند با پیروزی برابر الریان به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود کرده و بتواند در لیگ داخلی هم به جایگاه دوم دست پیدا کند. البته استقلال این روزها جز سه تیم اول لیگ است ولی می تواند با بازی های باقیمانده ای که در پیش است، به نایب قهرمانی دست پیدا کند.

فکری ادامه داد: استقلال این روزها در سه جبهه می جنگد و امیدوارم بتواند روز دوازدهم اردیبهشت و در فینال جام حذفی هم موفق بوده و یک قهرمانی دیگر به کارنامه افتخارات این تیم اضافه شود.

وی در خصوص عملکرد لیگ در سال ۹۶ هم گفت: به دلیل خیلی از اتفاقات، فوتبال ما افت کرده است، چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک. باید نظارت دقیق بیشتری بر اتفاقات فوتبالی باشد. این اواخر با اتفاقاتی که رخ داد، پاکی لیگ کاملاً مشخص شد. در لیگ برتر امسال، تقریبا یک تیم از شروع فصل ثبات داشت و آن هم پرسپولیس بود که توانست در دور رفت، امتیازات لازم را کسب و حالا با خیال راحت به جشن قهرمانی فکر کند. البته این تیم هم از بازی با نفت دچار یک افت شد ولی نتایج درخشانی که در دور رفت کسب کرده بود اجازه نداد تا این افت خیلی بر روی عملکرد پرسپولیس تأثیر بگذارد.

سرمربی نفت مسجد سلیمان تصریح کرد: ازتیم هایی مثل تراکتور و سپاهان انتظار بیشتری می رفت اما آنها فصل ناموفقی را تا به امروز پشت سر گذاشته اند و نتوانسته اند آن صلابت همیشگی خود را داشته باشند اما ذوب آهن که دور رفت شرایط خوبی نداشت، رفته رفته با نتایج درخشانی که به دست آورد، خود را به بالای جدول رساند و در حال حاضر هم تیم دوم لیگ هفدهم است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع لیگ ما برتری محسوسی نسبت به فصل گذشته نداشت و نتوانستیم شاهد رشد خوبی در فوتبالمان باشیم. شاید تنها دلیلی که بازیکنان تا حدودی عملکرد بهتری نسبت به فصل گذشته داشتند، نزدیک بودن به جام جهانی است که همه می خواهند در لیست مسافران روسیه باشند.

فکری در پاسخ به این سوال که چه پیام نوروزی برای مردم ایران دارید، گفت: سال ۹۶ با تمام اتفاقات ناگواری که در آن بود، تمام شد. امیدوارم این سال، سال خوبی برای مردم ایران باشد و دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایند نباشیم.

فکری در پاسخ به این سوال که آیا حضور شما به عنوان بازیکن یا سرمربی و نبودتان در عیدهای متفاوت، باعث نشده تا خانواده نسبت به این قضیه ناراحت باشند، گفت: باید از همسر و فرزندانم تشکر کنم، زندگی با ورزشکاران سخت است و نمی توانی همیشه در کنار آنها باشی. ما هم مثل بقیه ورزشکاران، چند سال تحویل را در کنار خانواده نبودیم و حالا که به عنوان سرمربی در فوتبال مشغول به کار هستیم، شرایط بدتر شده چون هر سال باید به یک استان رفته و در آنجا به فوتبال خدمت کنیم. باز هم از همسرم ممنون هستم که شرایط را درک می کند و به فضای آرامی که به وجود می آورد، اجازه نمی دهد این دوری تأثیر فراوانی بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که فوتبالیست ها، عیدی خوبی به فرزندان خود می دهند، آیا شما هم، چنین کاری را خواهید کرد، اظهار داشت: هر کس به اندازه توانایی اش این کار را می کند، شاید برخی از فوتبالیست ها وضعشان خوب باشد و عیدی خوبی بدهند، ما هم در حد توان این کار را انجام می دهیم و این سنت قدیمی را حفظ می کنیم.

سرمربی نفت مسجد سلیمان در پاسخ به این سوال که آیا باز هم از بزرگترها عیدی می گیرید، گفت: دیگر خودمان رفته رفته پیر شدیم و باید به همه عیدی بدهیم اما هرگز عیدی هایی که در دوران کودکی از بزرگان و اقوام می گرفتیم را فراموش نمی کنم.

فکری در مورد این سوال که یک جمله در مورد پورحیدری بگویید اظهار داشت: اسطوره استقلال و فوتبال ایران که به حقش نرسید. او عاشق واقعی استقلال بود اما هیچ وقت به آنچه که شایسته بود دست پیدا نکرد. مرد بزرگ فوتبال ایران که هم نسلی های ما با او خاطرات بسیاری در تمامی ورزشگاه ها داشتند. امیدوارم روح او و تمامی پیشکسوتانی که دیگر در بین ما نیستند، شاد باشد.

پیشکسوت استقلال در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سال ۹۷، سالی باشد که مسئولان به فکر مردم باشند. مدیریت های ضعیف از بین رفته، اتفاقات ناخوشایند دیگر به وجود نیاید، فشار اقتصادی از روی مردم برداشته شود و برخی ها تنها به فکر جیب خود نباشند و بدانند آخرتی هم هست و اگر به مردم خدمت نکنند باید پاسخگوی خداوند باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید