ریل‌گردی نوروزی با تورهای یک روزه

    کد خبر :249917

تهرانی‌هایی که همیشه شهرهای شمالی را مقصد سفرهایشان می‌دانند، می‌توانند ریل گردی کنند و با نگاهی دیگر به جاذبه‌های راه آهن تهران _شمال بنگرند آن هم در فصل بهار و ایام نوروز.

چند سالی است که یک باستان شناس کاری متفاوت انجام داده است او از چهار سال پیش تا کنون روی خط ریل تهران شمال مطالعه کرده و به این نتیجه رسیده که جاذبه های مسیر راه آهن تهران به شمال چقدر می‌تواند جذاب باشد به خصوص برای مسافران این خط ریلی که همیشه مسیر تهران به شمال را در خواب بوده‌اند و چیزی از زیبایی‌هایش ندیده‌اند یا وقتی که می‌خواستند از روی پل ورسک رد شوند و آن را دیده و ندیده پشت سر گذاشته اند.

حالا اما در ایام عید فرصتی دست داده تا نگاهی متفاوت به راه آهن ایران داشته باشیم. راه آهنی که تاریخچه آن هم شنیدنی و دیدنی است. چه کسی باور می‌کرد می‌توان روزی روی خط راه آهن ایستاد و از بالای پل ورسک روستای ورسک را دید و عکس گرفت. اکنون این امکان فراهم شده است. کافی است پس از ثبت نام، ساعت 6 صبح به ایستگاه راه آهن تهران بروید و با تورهای گردشگری راه آهن همراه شوید از آنجا به بعد را بسپارید به تیم برگزار کنند. آنها هم از شما پذیرایی خواهند کرد و هم راهنمایی تان می‌کنند که سوار بر قطارهای مخصوص این تورها شوید و بعد کل مسیر و جاذبه ها و تاریخچه راه آهن را برای شما توضیح می‌دهند.

تور راه آهن یک روزه است و بعد از ظهر دوباره به تهران وایستگاه راه آهن برمی‌گردید پس خیلی وقت زیادی نمی‌خواهد. با حرکت از تهران به سمت شمال، خط آهن از دشت های حاصل‌خیز ورامین، کویر گرمسار، و دامنه‌های کوهستانی البرز عبور می‌کند. طبیعت در طول مسیر رنگ به رنگ شده و در هر بخشی از آن می‌توان جلوه ای متفاوت از ترکیب آسمان و زمین را مشاهده کرد؛ یک روز فوق العاده برای بازدید و لمس اقلیم متنوع، بکر و دیدنی برای دوستداران طبیعت.

گردشگران می‌توانند در طول روز وسایل شخصی خود را در جایگاه مخصوص بالای صندلی خود قرار داده و در هر بار پیاده و سوار شدن، نیازی به جابه جایی آن نیست. شارژ موبایل یا سایر وسایل الکترونیکی، پریز برق در دسترس بوده و همچنین در طول سفر امکان استفاده از سرویس‌های بهداشتی داخل قطار وجود دارد.

گردشگران پس از صرف صبحانه در قطار گردشگری به جلگه حاصلخیز ورامین می‌رسند و با پشت سرگذاشتن آن جلوه‌هایی از حاشیه کویر را در نزدیک گرمسار شاهد خواهند بود. پس از گرمسار با گردش به سمت شمال، در کنار حبله‌رود قرار گرفته و کمی‌بعد به اولین ایستگاه بازدید می‌رسند که از نمونه ایستگاه‌های راه‌آهن با مشخصه‌های ویژه ایستگاه‌های تدارکاتی سال‌های اولیه راه‌آهن است.

پس از کمی‌گشت به قطار باز می‌گردند و از مناظر فوق‌العاده دیدنی مسیر کبوتر دره، سیمین‌دشت و زرین‌دشت عبور می‌کنند و در ده شوراب از قطار پیاده می‌شوند تا علاوه بر تماشای ترکیب فوق العاده‌ای از صنعت و طبیعت، درباره نحوه ساخت خط آهن شمال و مشکلات پیش روی آن نیز بشنوند.

سپس در بازار کوچک روستایی محصولات طبیعی و خوراکی‌هایی نظیر آش‌های متنوع خریداری می‌کنند و پس از عبور از مشهورترین سازه های راه‌آهن شمال مانند سه خط طلا و پل ورسک، در ایستگاه ورسک از قطار پیاده می‌شوند تا نمایی معروف از این پل را تماشا کنند. پس از ناهار هم در ایستگاه سوادکوه پیاده شده و ضمن یک پیاده‌روی سبک، بیشتر با راه‌آهن آشنا خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید