رونمایی از چادر طرح فردوس در نمایشگاه قرآن

    کد خبر :24981

مدیر پوشش های اسلامی تیام گفت: چادر طرح فردوس که با هدف ارتقای کیفیت حجاب چادر برای بانوان ایرانی طراحی شده است، در بخش حجاب و عفاف بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی می شود. میثم نژاد رمضانی روز یکشنبه در نشستی خبری با عنوان «طرح ملی نذر حجاب- چادر مشکی» که در خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) برگزار شد، افزود: ثبت مالکیت معنوی طرح فردوس در کارگروه ساماندهی مد و لباس انجام شده و بسته بندی آن به گونه ای است که تقلب در آن را دشوار می کند.
وی با بیان اینکه کالاهای حجاب هنوز در کشور به عنوان کالای فرهنگی شناخته نشده است، اظهار داشت: ما باید در زمینه کالاهای حجاب متناسب با شئون مذهبی، فرهنگی و جغرافیایی کشورمان، هم نوآوری و هم کیفیت را مدنظر قرار دهیم و البته موازین شرعی نباید فدای نوآوری شود.
وی اظهار داشت: افتخار ما این است که چادر نشان و نماد ملی ایران است، شاید 15 سال پیش تنها یک مدل چادر در بازار کشور موجود بود اما اکنون بیش از 30 مدل چادر برای مصرف کننده عرضه می شود.
نژاد رمضانی ادامه داد: با وجود اینکه در کشور، متولی امر حجاب داریم اما برآیند خوبی نداشته و نتوانسته ایم ظاهر و پوشش جامعه را هدایت کنیم.
این فعال حوزه تولید محصولات حجاب خاطرنشان کرد: هدف ما فرهنگ سازی در این راستاست که مردم نذر حجاب داشته باشند و به یکدیگر کالاهای حجاب هدیه دهند.

**تخفیف 15هزار تومانی خرید چادر نو با ارائه یک چادر کهنه

مدیرعامل طرح حجاب گستر نیز در این نشست گفت: من برای نخستین بار چادر ملی را به صورت انبوه تولید کردم، جنبه معنوی این کار برای من بسیار ارزشمندتر از جنبه مادی آن بوده است چراکه کار تولید در حوزه حجاب را مقدس می دانم.
اسدالله سلیمانی به عرضه برخی محصولات حجاب با قیمت های خارج از عرف توسط برخی شرکت ها اشاره کرد و گفت:‌ این کار بی انصافی است و قیمت چادر باید به تعادل برسد به همین دلیل برای ارائه خدمت در این حوزه به عنوان تولید کننده، طرحی نو با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب به بازار عرضه خواهیم کردیم.
این فعال حوزه تولید محصولات حجاب گفت: به این نتیجه رسیدیم که کار نویی را با دوخت خوب عرضه کنیم و بی تردید این اقدام در قیمت چادر در بازار تاثیر خواهد داشت و پیش بینی می کنیم حدود 30 تا 40 درصد افت قیمت چادر در بازار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه قیمت این محصول را به نیم بهای بازار رسانده ایم، اضافه کرد: قیمت این محصول جدید در نمایشگاه بین المللی قرآن برای مصرف کننده 49 هزار تومان است و بعد از نمایشگاه نیز هر خریدار می تواند با ارائه چادر کهنه خود و دریافت تخفیف 15 هزار تومانی، این مدل چادر را به قیمت 49 هزار تومان خریداری کند که هدف اصلی ما از این کار، جمع آوری چادرهای کهنه است.
سلیمانی از مسئولان مربوطه تقاضا کرد که از تولید کنندگان محصولات حجاب حمایت شود و گفت: از صفر تا صد این طرح، برکت است چرا که هم یک کار فرهنگی و هم بسیار اشتغالزاست و با راه اندازی نمایندگی در 200 شهر، حدود چهار تا پنج نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم به کار مشغول خواهند شد، بنابراین این طرح حدود هزار شغل بدون بودجه و روند اداری ایجاد می کند.
علی قلعه قوند مدیر گروه تولید نگاه نیز با اشاره به اینکه پارچه این چادر از کره جنوبی وارد می شود، گفت: ما به دنبال استفاده از کالای ایرانی هستیم و هرچقدر با تنها کارخانه تولید پارچه چادر در شهرکرد تماس گرفتیم، پاسخی دریافت نکردیم و ما همچنان منتظر پاسخ آنها هستیم تا بتوانیم از محصول ایرانی برای این طرح استفاده کنیم.
وی توضیح داد: ما یک مدل بسیار پرمصرف در بین بانوان ایرانی را انتخاب و با بنیاد ملی مد و لباس مشورت کردیم و پوشش این چادر را بهینه شده و تغییراتی در آن انجام دادیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید