مسکو: تمام تروریست‌های سوریه از خارج از این کشور تجهیز می‌شوند

    کد خبر :249798

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهد که تمام گروه‌های تروریستی سوریه از خارج از این کشور تجهیز شده و مأموریت‌هایشان نیز به آنها دیکته می‌شود.

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد، تجهیزات نظامی تمام گروه‌های تروریستی در سوریه از خارج از این کشور تأمین می‌شود و مأموریت‌های آنها نیز به همین ترتیب از خارج از سوریه به آنها اعلام می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: «برای مثلا قبل از اینکه روسیه به درخواست دمشق در حمایت از نیروهای دولت سوریه وارد این جگ شود، این کشور درگیر جنگی اعلام نشده برای دفاع از حق حفظ حاکمیت خود بود».

وی افزود: «دقیقا نمی‌توان گفت که چه زمانی این مداخلات داخلی به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد. هیچ کشوری آشکارا علیه سوریه اعلام جنگ نکرده اما تمام گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه تجهیزات نظامی و بودجه مالی خود را از خارج از این کشور تأمین می‌کنند و از همانجا نیز هدایت می‌شوند».

به گزارش فارس،این مقام ارشد نظامی روسیه همچنین گفت: «هر چه زمان می‌گذرد، شمار مشارکت‌کنندگان در درگیری‌های نظامی در این کشور نیز بیشتر می‌شود.»

«الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که نیروهای عملیات ویژه و دیگر یگان‌های نظامی آمریکا به ایجاد یک پناهگاه امن برای تروریست‌ها در غرب سوریه کمک کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید