هواپیماهای ایرانی ۷۲ بار بازرسی فنی شده‌اند

    کد خبر :249780

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که کارشناسان این سازمان در طول ایام نوروز به شکل مداوم از وضعیت ناوگان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی بازدید خواهند کرد.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ تا سوم فرودین امسال، بازرسان استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به انجام ۷۲ مورد بازرسی از هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در چهار فرودگاه پرتردد؛ مهرآباد، امام(ره)، مشهد مقدس و کیش اقدام کرده‌اند.

به گفته وی در این بازرسی‌ها تا به امروز همه شرکت‌ها حداقل دو بار مورد بازرسی قرار گرفتند و تعداد این بازرسی‌ها برای برخی شرکتها به بیش از ۱۰ مورد رسیده است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در طول این بازرسی‌ها، بعضا اشکالاتی مشاهده شد که پس از حل اشکال از سوی شرکت‌های هواپیمایی، هواپیماها به پرواز ادامه دادند، گفت که بازرسان سازمان تا ۱۵ فروردین بازرسی‌های خود را ادامه خواهند داد.

جعفرزاده همچنین درباره آخرین وضعیت پروازهای نوروزی اظهار کرد: از تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۶ تا ۲ فروردین ماه ۹۷ در مجموع ۹۸۷۸ نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری (داخلی و بین المللی) انجام شده است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری بیش از چهار میلیون مسافر در نوروز امسال به وسیله شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی سفر خواهند کرد که این عدد در قیاس با سال قبل، افزایش ۱۰ درصدی را به همراه خواهد داشت.

آخرین آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد که تا پایان روز دوم فروردین سال جاری، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از حمل و نقل هوایی استفاده کرده اند.

سفرهای جاده‌ای با رسیدن به عدد پنج میلیون، همچنان اصلی‌ترین انتخاب مسافران نوروزی برای سفر به نقاط مختلف کشور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید