بولتون از هم اکنون شکست خورده است

    کد خبر :249771

تارنمای خبری آمریکایی ‘هیل’ در تحلیلی پیرامون انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا از سوی دونالد ترامپ تیتر زد: جان بولتون در انجام ماموریت خود ناتوان است و از هم اکنون به به این ناتوانی آگاه است.

هیل دراین باره نوشت: تصمیم ‘حیرت آور’ رئیس جمهوری ترامپ در انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی، تشکیلات سیاست خارجی در واشنگتن را در هر دو حزب به لرزه انداخت. دمکرات ها به شدت به این انتخاب واکنش نشان دادند و جمهوریخواهان نیز تلاش می کنند تا خونسرد باشند، اما تنها یک فرد است که می داند که به دردسر افتاده و آن جان بولتون است.
هیل در ادامه این تفسیر آورده است: انتخاب بولتون از بسیاری جهات درک خاصی برای ترامپ نداشته است، نخست آنکه ترامپ به عنوان یک نامزد ضد جنگ وارد کارزار انتخاباتی شد،اما تا توانست مشاوران امنیت ملی برای خود برگزید که تمامی آنها طرفدار جنگ بودند، دوم آنکه ترامپ مدعی تلاش برای خارج کردن واشنگتن از باتلاق بود ، با این وجود یک جمهوریخواه سنتی را از میانه همین باتلاق برگزید و سوم ترامپ به خود افتخار می کند که فردی موفق بوده است اما شخصی را برای این منصب برگزیده است که درست در بطن بزرگترین شکست های سیاست خارجی دو دهه اخیر آمریکا قرار دارد؛ بولتون از این موارد آگاه است و باید نگران باشد.
به نوشته این نشریه آمریکایی ، تنها در عرض چند ماه (آتی) رئیس جمهوری ترامپ باید تصمیم بیگرد که با ایران و کره شمالی چه باید انجام دهد، وی هم اکنون خود را ملزم و متعهد به ملاقات با رهبر کره شمالی کرده است، درصورتی که در همین چند هفته پیش بولتون خواستار بمباران کره شمالی شده بود، بولتون فردی بود که در پسِ خاتمه دادن به آخرین توافق هسته ای با کره شمالی در سال 2002 میلادی قرار داشت؛ تصمیمی که در بیش از پانزده سال گذشته منتهی به فقدان هدایت سکان سیاسی آمریکا در قبال کره شمالی شد و تصور آنکه کره شمالی برای حصول به یک توافق موافقت کند آن هم در حالی که بولتون پشت میز مذاکره قرار دارد دشوار است.
این تارنمای خبری امریکایی افزود: اما آنچه که به عنوان مهم ترین شراکت ناهمخوان ترامپ – بولتون مطرح است، پرسش درخصوص جنگ در قبال صلح است که مساله نمادین آن عراق است.زمانی که بولتون معاونت وزارت خارجه را بخش کنترل سلاح و امنیت بین المللی برعهده داشت، شاهد بودیم که چگونه آمریکا را مستقیما به این فاجعه سوق داد، فاجعه ای که ترامپ آن را یک اشتباه مطلق نامید.
هیل در ادامه این تحلیل نوشت: اما برخلاف عقیده ترامپ و با وجود به بار آمدن هزاران کشته و تریلیون ها دلار هزینه و گسترده شدن بی ثباتی در جهان عرب، بولتون هرگز از جنگ عراق درس نگرفت و همچنان از درستی این اقدام نظامی حمایت می کند.
این مقاله می افزاید: جان بولتون باید تمامی اینها را بداند و آگاه باشد که احتمالا رئیس جمهوری ترامپ هنوز از جزئیات آنها با خبر نیست و امیدوار باشد که ترامپ به این زودی ها متوجه آنها نشود و بولتون از هم اکنون باید بداند که زمان دراین دولت به نفع او نیست.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) در پیامی توئیتری «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی خود را برکنار و «جان بولتون» سفیر سابق این کشور در سازمان ملل را به این سمت منصوب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید