عشایر غرب کشور مراقب سیل باشند

    کد خبر :249738

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هوا شناسی کشور گفت: فردا احتمال سیلابی شدن مسیل ها در غرب استان آذربایجان غربی و غرب کردستان وجود دارد. از این رو عشایری که در این مسیرها تردد دارند بسیار مراقب باشند.

مسعود حقیقت افزود:پیش بینی های هوا شناسی نشان می دهد از اواخر امروز و طی اوایل فردا یکشنبه سامانه ای بارشی با سرعت زیاد از سمت شمال غرب وارد کشور می شود.
وی افزود: این سامانه می تواند بارش باران و گاهی رعد و برق در استان های شمال غرب مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و بتدریج کرمانشاه، زنجان ، دامنه های البرز مرکزی در البرز و تهران و بارش های پراکنده در استان های اردبیل گیلان همدان و قسمت های شمال ایلام را به همراه داشته باشد.
حقیقت تاکید کرد: این موج در غرب استان آذربایجان غربی و غرب کردستان شدت بیشتری دارد که احتمال سیلابی شدن مسیل ها در این استان ها وجود دارد از این رو عشایری که در این مسیرها تردد دارند مراقب باشند.
وی گفت: امروز وزش باد شدید و سرعت بالا را در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و بتدریج در استان های زنجان، قزوین، کردستان، همدان، مرکزی، مازندران، گلستان، دامنه های جنوبی البرز در استان تهران و البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد.
حقیقت ادامه داد: امروز به علت وزش باد شدید جنوبی دمای هوا در سواحل خزر و استان اردبیل و همچنین شمال غرب کشور افزایش می یابد بطوریکه در برخی از مناطق استان های گیلان و مازندران بیشینه دمای هوا به 30 درجه و در برخی از مناطق مانند ساری، کلاله، قائمشهر و نوشهر بیشتر هم خواهد شد.
وی افزود اما از فردا با توجه به شمالی شدن جریانات جوی دمای هوا در سواحل 5 تا 6 درجه کاهش می یابد.
وی اظهار کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج است. از این رو مسافران مراقب باشند و به آب نزنند.
حقیقت ادامه داد: در خراسان و قسمت های غربی کشور، طی امروزو فردا احتمال بروز گرد و غبار وجود دارد.
به گفته این کارشناس، صبح امروز شهرکرد با دمای منفی 4 سرد ترین و روز گذشته صفی آباد خوزستان با 39 درجه، راسک 35، پلدختر و بافق یزد 30 درجه گرمترین نقاط کشور بودند و حقیقت ادامه داد: تهران نیز امروز آسمانی کمی ابری همراه با وزش باد شدید با بیشینه دمای 26 درجه خواهد بود. فردا تهران کمی ابری در اواخر روز احتمال رگبار با بیشینه دمای 27 و پس فردا دوشنبه وزش باد با آسمان نیمه ابری و بیشینه دمای 25 خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید