حاجی‌بابایی: دستگاه‌های مسئول هر ۳ ماه گزارشی از رشد تولید کالای ایرانی را ارائه دهند

  • سیاسی
  • شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۵۲
    کد خبر :249714

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس گفت: دستگاه‌های مربوطه باید هر سه ماه گزارشی از عملکرد خود درباره رشد و توجه به تولیدات داخلی به مجلس ارائه دهند.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: استفاده از کالا و تولیدات داخلی یکی از زیباترین شعار‌های همراه با استدلال و منطق، برای شکوفایی اقتصاد ایران است.

وی افزود: برای اینکه تولید داخلی را رشد دهیم، باید زیر ساخت‌هایی مانند قانون بانک‌ها و بیرون آوردن بانک‌ها از حالت دلالی به سمت کمک به تولید داخلی و همچنین قانون مالیات اصلاح شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد:در راستای تحقق نام‌گذاری سال، قانون تجارت نیز باید آماده شود تا این قانون، صادرات و واردات به کشور را قانون‌مند کند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: برای جامه عمل پوشاندن به شعار سال، همچنین باید افزایش صادرات، کاهش واردات ، مهار قاچاق و همچنین کنترل نقدینگی و در نهایت جلوگیری از افزایش قیمت ارز نیز در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور مسئله اشتغال است، گفت: این مشکل با افزایش تولید کالا‌های داخلی و استفاده آن از طرف مردم، جلوگیری از قاچاق کالا، واردات بی‌رویه کالا و تقویت صادرات و توجه به نیرو‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان امکان پذیر است.

حاجی‌بابایی با تاکید بر نقش تاثیر گذار فرهنگ‌سازی در استفاده و حمایت مردم از تولیدات داخلی، گفت: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در کشور فراگیر شود.

به گزارش تسنیم ،رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه این فراکسیون آمادگی کامل خود برای حمایت و پشتیبانی از شعار سال را اعلام می‌کند، عنوان کرد: اعضای فراکسیون در زمینه قانون گذاری و هر نوع کمکی که لازم باشد برای رسیدن به اهداف این شعار کوتاهی نخواهند کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس، تصریح کرد: وزرا و دستگاه‌های مربوطه و همچنین کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید هر سه ماه گزارشی از عملکرد خود درباره رشد و توجه به تولیدات داخلی تهیه و به مجلس ارائه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید