خط و نشان پکن برای واشنگتن/چین ۳۰ میلیارد دلار تعرفه وضع می کند

    کد خبر :249708

معاون نخست وزیر چین گفت: فهرستی، متشکل از ۱۲۸ کالای آمریکایی برای وضع تعرفه احتمالی آماده کرده ایم که ارزش آن ۳ میلیارد دلار است.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «لیئو هی» معاون نخست وزیر و مشاور امور اقتصادی رییس جمهور چین در تماس تلفنی با استیون مانچینی وزیر خزانه داری آمریکا، تلویحا ایالات متحده را تهدید به مقابله به مثل کرد.

در همین حال معاون نخست وزیر چین گفت: چین کاملا آماده است و از منافع مالی خود قدرت دفاع کردن را دارد. این مقام چینی به مانچینی گف: پکن از منافع تجاری خود حافظت می کند.

«لیئو هی» گفت: یک فهرست بلند پایه ای از کالاهای آمریکایی که شامل ۱۲۸ قلم از محصول به ارزش ۳ میلیارد دلار است را آماده کرده تا در صورت نیاز تعرفه بر روی آنها وضع کند.

البته مشاور امور اقتصادی چین گفت: دو اقتصاد بزرگ جهان باید با همکاری یکدیگر به بر طرف کردن اختلافات بپردازند. همچنین چند روز پیش هم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با امضاء سندی، وضع تعرفه های جدیدی را به ارزش ۶۰ میلیارد دلار بر روی کالاهای وارداتی چینی میسر کرد.

در همین راستا وزیر بازرگانی چین گفت: تا پایان ماه مارس و قبل از اتخاذ تصمیم در مورد وضع تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی بازتاب عمومی آن را مورد مطالعه قرار می دهیم و پیشنهادات فعالان اقتصادی و کارشناسان را می پذیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید