دعوت وزارت نیرو از عموم مردم ایران برای شرکت در طرح “ساعت زمین”

    کد خبر :249675

روابط عمومی وزارت نیرو مردم ایران را به مشارکت در طرح نمادین “ساعت زمین” فراخواند و از آنان خواست تا با خاموش کردن لامپ ها و وسایل برقی غیرضروری در این ساعت، در این طرح جهانی مشارکت کنند.

«صدیقه ببران» مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو ظهار داشت: بحث ساعت زمین سالهاست که به عنوان یک طرح نمادین جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و به تبع آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح که ابداع صندوق جهانی طبیعت است، در ساعت مشخصی از آخرین شنبه ماه مارس، در کشورهای مختلف جهان، برق سازه های مهم که اغلب نماد سازه ای یک شهر محسوب می شوند، خاموش می شود تا به این صورت پیام طرح “ساعت زمین” که صرفه جویی در مصرف انرژی است، اعلام شود.

ببران با اشاره به اینکه “در یک دهه اخیر ایران نیز به جمع کشورهای حامی این طرح پیوسته”، تصریح کرد: در طی سالهای اخیر در شهرهای مختلف کشورمان از جمله تهران، اصفهان، تبریز، میبد، اهواز و مشهد به صورت نمادین در ساعت زمین که بین 20:30 تا 21:30 به وقت محلی تعیین شده، برق سازه های مهمی چون برج میلاد تهران، سی و سه پل اصفهان و … خاموش شده اند.

وی ادامه داد: امسال نیز در ادامه سالهای قبل، اجرای طرح نمادین “ساعت زمین” در شهرهای مختلف کشورمان در دستور کار قرار گرفته و وزارت نیرو نیز با توجه به اهمیت این کار، امشب رأس ساعت 20:30 اقدام به خاموش کردن برق ساختمان اصلی وزارت نیرو در تهران، ساختمان توانیر و دیگر شرکت های تابعه خود خواهد کرد تا در این طرح مشارکت کند.

به گزارش تسنیم ،مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با دعوت از عموم مردم ایران برای مشارکت در طرح “ساعت زمین”، گفت: چه خوب است مردم عزیزمان در هر جای ایران، با خاموش کردن لامپ ها و وسایل برقی غیرضروری در این ساعت، در این طرح جهانی مشارکت کنند.

وی افزود: مشارکت در طرح “ساعت زمین” که در ادامه طرح “زمین پاک” مورد توجه قرار گرفته، اذهان همگان را بار دیگر به ضرورت اعمال مدیریت مصرف در بخش انرژی و اصلاح الگوهای مصرف به سمت بهینه تر شدن مصرف انرژی و به تبع آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای متوجه می کند؛ مورد مهم و ضرورتی انکار ناپذیر که برای ادامه حیات بشری به توجه بیشتر به آن نیاز داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید