آجیل کم نمک بخورید/ مراقب باشید چاق نشوید

    کد خبر :249608

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم در ایام نوروز باید مراقب سلامتی خود باشند تادچار چاقی و اضافه وزن نشوند، گفت: مصرف آجیل ها در روزهای تعطیل نوروز باید محدود شود.

دکتر زهرا عبداللهی در خصوص توصیه های تغذیه ای در ایام تعطیلات نوروز گفت: با توجه به اینکه آجیل یکی از وسایل پذیرایی در ایام نوروز است، باید در مورد مصرف آن نکاتی رعایت شود، در مصرف آجیل نباید زیاده‌ روی شود، چرا که انواع مغزها و تخمه ها، حاوی مقادیر زیادی چربی هستند، به طوری که هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است.

وی با تاکید بر اینکه درصورت مصرف آجیل باید از انواع آجیل‌ های بدون نمک و یا کم نمک استفاده شود، گفت: آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درخصوص مصرف شیرینی نیز خاطرنشان کرد: بهتر است، برای پذیرایی از میهمان، انواع شیرینی‌ های ساده و در اندازه کوچک تهیه کنید تا میهمانان با افزایش دریافت قند و چربی اضافی مواجه نشوند، البته برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نباید در مصرف شیرینی و شکلات زیاده ‌روی شود.

به گزارش مهر، وی در این خصوص ادامه داد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدها از شیرینی‌ های خامه ‌ای و شکلاتی که سایز برزگ دارند و حاوی مقدار زیادی کالری هستند، خودداری شود و به جای آن از انواع شیرینی خشک و ساده در اندازه کوچک استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید