شورای حقوق بشر 5 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد

    کد خبر :249593

شورای حقوق بشر سازمان ملل نشست سالیانه خود را با تصویب 5 قطعنامه علیه اقدامات رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان به پایان برد.

در ادامه انتقادها و محکوم کردن‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی، شورای حقوق بشر سازمان ملل 5 قطعنامه علیه این رژیم تصویب کرد.

نشست سالیانه شورای حقوق بشر سازمان ملل، در پایان نشست روز جمعه خود، با تصویب 5 قطعنامه به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، این 5 قطعنامه‌ توسط کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تحت بند هفتم شورای حقوق بشر به این نهاد حقوق بشری بین‌المللی ارائه شده بود؛ بندی که خواستار ارائه گزارش مداوم درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

طبق این بند، هر زمان شورای حقوق بشر نشستی برگزار کند، باید گزارشی درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فلسطین قرائت و منتشر شود.

این اقدام در حالی انجام شده که بهمن ماه سال گذشته این شورا گزارشی درباره 206 شرکت مرتبط با شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی منتشر کرد؛ اقدامی که اعتراض شدید واشنگتن و تل‌آویو را موجب شد.

143 شرکت از این شرکت‌ها در رژیم صهیونیستی یا شهرک‌های غیرقانونی آن و 22 شرکت در آمریکا مستقر هستند. شرکت‌هایی از 19 کشور دیگر هم هستند که سهم آلمان 7 و سهم هلند 5 شرکت اعلام شد(جزئیات بیشتر).

به گزارش فارس، شورای حقوق بشر سازمان ملل در اقدام تازه خود علاوه بر انتقاد شدید از مواضع رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، حمایت خود را از تشکیل کشور مستقل فلسطینی اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید