تاکید قطر بر حق حمایت از خود در مقابل دشمنان

    کد خبر :249472

وزیر خارجه قطر ضمن تاکید بر حق کشورش در دفاع از حق خود در مقابل دشمنان خارجی از کشورهای محاصره کننده دوحه خواست برای حل بحران موجود بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

به گزارش بازتاب به نقل از روسیاالیوم، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در آکادمی بین المللی دیپلماسی در پاریس گفت: همه کشورها در جهان از لحاظ حقوق برابر هستند و همه از حقوق کامل برخوردارند و تعهداتی دارند.

وی گفت: قطر برای آغاز مذاکرات جهت حل بحران در شورای همکاری خلیج فارس آماده است و به شرط صراحت و شفافیت مذاکرات از آن استقبال می‌کند.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که کشورهای محاصره کننده دوحه تاکنون به تلاش‌های میانجی‌گرانه آمریکا و کویت برای حل این بحران پاسخی نداده‌اند.

این مقام قطری اتهامات و ادعای کشورهای محاصره کننده علیه قطر را رد کرده و گفت این اتهامات بدون هیچ سند و مدرک مطرح شده و عربستان و متحدانش برای انتقال دادن این اتهامات به کشورهای اروپایی و آمریکا تلاش می‌کنند.

وی گفت: این مساله برای جامعه جهانی غیر قابل قبول است و قطر به قوانین و قواعد بین‌المللی احترام می‌گذارد؛ چیزی که کشورهای محاصره کننده به آن عمل نمی‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید