قاسمی: ریاض ابتکارات سیاسی برای بحران‌ها را به بن‌بست کشانده است

    کد خبر :249445

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اندیشکده آمریکایی بروکینگز گفت: ایشان در حالی سخن از راه‌حل سیاسی برای بحران‌های منطقه به ویژه در یمن می‌راند که در بیش از سه سال گذشته، همه ابتکارات سیاسی را به بن بست کشانده است.

«بهرام قاسمی» افزود: آقای الجبیر جز با زبان بمب و آتش و خشونت با مردم مظلوم و قحطی زده یمن سخن نمی گوید.
وی ادامه داد: این نخستین بار نیست که مقامات سعودی وقتی به سرزمین حاکمان زورمدار فروشنده امنیت خود قدم می نهند، گستاخی را از حد گذرانده و به گفتن لاطائلات می پردازند.
سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: امروز در جهان بر همگان و حتی حاکمان آمریکایی آنان پنهان نیست که کدام کشور و کدام اندیشه، اگر نگوئیم تنها منبع که اصلی ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است.
قاسمی گفت : ایرانِ سرفراز کشوری است با مرزهای طبیعی و تاریخ و تمدنی طولانی و کهن، که بی شک مرزهای فرهنگی آن فراتر از مرز های جغرافیایی آن است و این نفوذ ذاتی، تاریخی و ماندگار است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به برقراری صلح و آرامش و تثبیت امنیت و ثبات و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خشونت تلاشی مداوم و مستمر داشته است؛ مقابله با همان تروریسم و افراطی گری و خشونت سبعانه ای که برخی با تکیه بر دلارهای نفتی و حمایت های آمریکا بر ملت های منطقه تحمیل کرده اند.
الجبیر که همراه با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به واشنگتن سفر کرده است، روز گذشته با حضور در اندیشکده بروکینگز، ایران را به حمایت از تروریسم در منطقه متهم کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید