گرجستان نقش محوری در بازسازی جاده ابریشم دارد

    کد خبر :249435

وزیر دارایی گرجستان با بیان اینکه کشورش نقش محوری در بازسازی جاده ابریشم دارد ،گفت : هدف ما تقویت ظرفیت های ترانزیتی و تبدیل گرجستان به یک مرکز حمل و نقل و لجستیکی در منطقه است .

«ماموکا واختادزه» طی سخنانی در مراسم امضای توافقنامه ساخت ترمینال جدید در بندر باتومی گرجستان افزود: گرجستان در توسعه دالان های حمل و نقل منطقه از جمله جاده بزرگ ابریشم نقش محوری دارد.
وی افزود: گرجستان در این ارتباط طرح های مهم ساخت بندر آناکلیا ، بازسازی خطوط ریلی ، احداث خط ریلی باکو – تفلیس – قارص ، بزرگراه شرق – غرب ، ساخت مراکز لجستیکی تفلیس و کوتایسی را در خاک خود اجرا می کند .
به گفته وی ، هدف از اجرای این طرح ها تبدیل گرجستان به مرکز حمل و نقل و لجستیکی در منطقه است که درآمدهای قابل توجه و اشتغال جدید را در این کشور در پی خواهد داشت .
واختادزه در بخشی از سخنان خود گفت : در سال های اخیر سرمایه گذاری کلان جمهوری آذربایجان و کشورهای آسیای مرکزی به صنعت شیمیایی را مشاهده می کنیم و گرجستان با توجه این سرمایه گذاری که منجر به ایجاد محموله های بزرگ برای حمل و نقل در حوه خزر می شود ، ظرفیت های ترانزیتی خود را با هدف جابجای این محموله ها تقویت می کند .
به گزارش ایرنا ،بر اساس توافقنامه امضا شده میان دولت گرجستان و شرکت Wondernet Express ، این شرکت بین المللی لجستیکی برای اجرای طرح ساخت ترمینال چند منظوره در بندر باتومی 20 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد .
برنامه ریزی شده است با اجرای این طرح، کودهای تولیدی کشورهای آسیای مرکزی از طریق بندر باتومی گرجستان به بازارهای جهانی حمل و نقل شود .
این ترمینال مدرن جزو دالان حمل و نقل آسیای مرکزی – جمهوری آذربایجان و گرجستان خواهد بود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید