هند10 میلیون شغل دیگر تا 2028 در بخش گردشگری ایجاد می کند

    کد خبر :249338

شورای جهانی جهانگردی و سفر در گزارشی اعلام کرد که هند با ایجاد 10 میلیون شغل دیگر دربخش گردشگری تا یک دهه آینده، به سومین اقتصاد بزرگ جهانگردی و سفر در جهان تبدیل خواهد شد.

در این گزارش آمده است : هند تا سال 2028 در بخش جهانگردی 10 میلیون شغل ایجاد خواهد کرد و تعداد مشاغلی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در هند به صنعت جهانگردی وابسته هستند از 42.9میلیون در سال 2018 به 52.3 میلیون در سال 2028 افزایش خواهد یافت.
گلوریا گوارا رئیس شورای جهانی جهانگردی و سفر گفت: هند هم اکنون هفتمین اقتصاد بزرگ جهانگردی و سفر در جهان است. این کشور باید برای بهبود زیرساخت های جهانگردی خود تلاش کند.
وی تاکید کرد: بزرگ ترین بخشی که در صنعت جهانگردی هند نیاز به ارتقاء و بهبود دارد گسترش زیرساخت هاست. گردشگری یک تجارت رقابتی در سطح جهان است و همسایگان نزدیک هند در شرق و غرب، زیرساخت های گردشگری خود را در قالب فرودگاه ها، بنادر دریایی، راه آهن های سریع و جاده ها ارتقاء داده اند.
گوارا همچنین از طرح دولت هند برای تبدیل کردن این کشور به عنوان مقصد کشتی های کروز از طریق ایجاد یک بندر در بمبئی استقبال کرد.
وی گفت: طرح های بسیار خوبی از سوی دولت هند جهت افزایش سفر گردشگران خارجی به این کشور آغاز شده است. از جمله این طرح ها صدور روادید الکترونیکی برای شهروندان 163 کشور و پویش شماره دو ‘ هند باورنکردنی’ می باشند.
اما شورای جهانی جهانگردی و سفر به دولت هند در خصوص اجرایی کردن قانون مالیات خدمات و کالا (GST) در بخش جهانگردی اخطار داد و اعلام کرد هند باید به منظور رقابت با سایر کشور ها در بخش جهانگردی، اصلاحات مالیاتی بیشتری را در این بخش معرفی کند.
بر اساس گزارش دولت هند که در ماه ژانویه سال جاری منتشر شد، در سال 2017 آمار ورود جهانگردان خارجی به این کشور از مرز 10 میلیون نفر گذشته و یک درآمد 27 میلیارد دلاری را برای هند به ارمغان آورد.
کی جی الفونز وزیر جهانگردی هند ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد بخش جهانگردی هند گفت: 6.8 درصد از تولید ناخالص داخلی هند به بخش جهانگردی اختصاص دارد و این بخش 12 درصد از کل اشتغال زایی در هند را در سال 2017 به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا ،افزایش سفر گردشگران خارجی به هند در سال 2017 به این کشور کمک کرده است تا رتبه بندی کلی خود را در شاخص جهانی جهانگردی ارتقاء دهد.
درحالی که هند در سال 2013 از نظر مقصد های جهانگردی جهان، در رتبه 65 قرار داشته است این رتبه در سال گذشته به ردیف 40 جهانی بهبود پیدا کرده است.
شورای جهانی سفر و گردشگری یک مرجع جهانی درمورد سهم سفر و گردشگری از مسائل اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود. این شورا به‌منظور ترغیب رشد پایدار در حوزه سفر و گردشگری با دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی در زمینه‌های اشتغال‌زایی، افزایش صادرات و ایجاد رفاه همکاری می‌کند. این شورا مدت 25 سال است که تاثیرات اقتصادی سفر و گردشگری را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید