جسد صیاد گلستانی تحویل مرزبانی ایران شد

  • حوادث
  • جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۵۲
    کد خبر :249326

فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک استان گلستان از تحویل جسد صیاد بندرترکمنی که چند روز پیش به دست نیروهای مرزبانی ترکمنستان کشته شده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی گفت: پس از حادثه تیراندازی نیروهای مرزبانی ترکمنستان به یک گروه چهار نفره از صیادان گلستانی که منجر به کشته شدن یک نفر، زخمی شدن یک نفر دیگر و دستگیری دو نفر شد، یک دیدار اضطراری دیپلماتیک بین مرزبانان دو کشور برگزار شد.
اطلاعات اولیه منتشر شده از این حادثه، حاکی از فوت صیاد زخمی ایرانی بر اثر شدن جراحات وارده بود.
وی افزود: دراین دیدار که روز گذشته (پنجشنبه) در خاک کشور ترکمنستان برگزار شد، موضوع تیراندازی مرزبانان ترکمنستانی به ماهیگیران گلستانی مورد بررسی قرار گرفت و طرف ترکمنستانی توضیحات لازم در این خصوص ارائه کرد.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: مرزبان ترکمنستان اعلام کرد که ماهیگیران ایرانی بیش از حد معمول وارد آب های این کشور شده و پس از مواجهه با نیروهای مرزبانی و برخورد با قایق آنان، اقدام به فرار می کنند.
وی افزود: بنا به گفته طرف ترکمن، نیروهای مزربانی ترکمنستان ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی و سپس تیراندازی به ماهیگیران کردند که یکی از ماهیگران در دم کشته، یک نفر نیز زخمی و دو نفر دیگر سالم دستگیر می شوند.
مرزبان درجه یک استان گلستان ادامه داد: به گفته مرزبان ترکمنستان هم اکنون صیاد مجروح به نام ‘عبدالوهاب پای رنج’ 40 ساله، که از ناحیه ریه زخمی شده، در بیمارستان ‘حسنقلی’ این کشور بستری و تحت درمان قرار دارد.
سرهنگ سراوانی گفت: جسد صیادی که در این حادثه کشته شده به نام ‘علی اونق’ 39 ساله با شناسایی خانواده اولیای دم تحویل مرزبانی گلستان (نماینده دریابانی بندرترکمن) شده تا پس از طی مراحل قانونی تحویل خانواده جانباخته شود.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام مرزبان ترکمنستان، دو صیاد دیگر گلستانی به نام های’میکائیل بال جانی’ 40 ساله و ‘کمال حضری’ 27 ساله’ نیز سالم بوده و در بازداشت مقامات قضایی این کشور هستند.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: در این دیدار مقرر شد تا طرف ترکمنستانی هماهنگی لازم را برای دیدار با صیادان بازداشت شده و نیز صیاد زخمی و نیز بازدید ازمحل حادثه انجام دهد که در صورت فراهم شدن شرایط، این دیدار و بازدید انجام خواهد شد.
وی با خوب ارزبانی کردن تعاملات مرزبانی دو کشور و روابط حسنه در مرز زمینی اینچه برون گنبدکاووس، تصریح کرد: رعایت حدود مرزهای آبی از الزامات اتباع دو کشور بویژه صیادان آنان است که باید بیشتر مراعات شود.
به گزارش ایرنا، حادثه تیراندازی به قایق چهار ماهیگیر گلستانی توسط نیروهای مرزبانی کشور ترکمنستان سه شنبه شب گذشته حادث شد و اطلاعات اولیه حاکی از کشته شدن دو صیاد در این تیراندازی بود.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید