۱۰.۵ میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ امسال تولید می شود/ برنامه‌های خوداتکایی در تولید گوشت

    کد خبر :249294

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از خوادتکایی کشور در تولید سه محصول اساسی پروتئینی شیر،گوشت مرغ و تخم مرغ خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی اظهار داشت: در سال ۹۶ میزان تولید شیرکشور به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزارتن در سطح رسید که از این میزان ۸۵۰ هزارتن در هشت ماهه اول سال جاری در قالب ۳۰ نوع فرآورده لبنی به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی پیش بینی کرد: تولید شیر در سال ۱۳۹۷ به ۱۰.۵ میلیون تن افزایش یابد.

رکنی اظهار امیدواری کرد با تولید این میزان از محصول ارزشمند شیر بتوانیم در راستای بهبود تغذیه و سلامت مردم و همچنین توسعه جایگاه مصرف آن در سبد غذای خانواده ها گام های موثری برداریم.

وی با بیان این که در زمینه تولید گوشت مرغ با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن به افزایش سرانه مصرف ۲۷ کیلوگرم در سال ۹۶ رسیده ایم،خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که سازمان دامپزشکی برای مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام داده است، پیش پینی می شود امسال ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شود که ان شاالله با تولید این میزان از محصول بتوانیم به جایگاه صادراتی خود در منطقه بازگردیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه پرورش دام های سنگین و دو منظوره و دام های سبک چندقلوزا و پربازده را از برنامه های این معاونت برای تامین و خوداتکایی در زمینه گوشت قرمز عنوان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید