عفو بین الملل فروش تسلیحات غربی به عربستان را محکوم کرد

    کد خبر :249247

عفو بین الملل در بیانیه ای فروش سلاح های غربی به عربستان و متحدانش در جنگ یمن را محکوم کرد و آن را تمسخر پیمان تجارت تسلیحات دانست.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، «لین معلوف» مدیر خاورمیانه سازمان عفو بین الملل گفت: شواهد گسترده ای وجود دارد که فروش غیرمسئولانه سلاح به ائتلاف تحت رهبری عربستان منجر به آسیب های گسترده به غیرنظامیان یمنی شده است.

معلوف افزود: اما این سبب نشده آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از فروش میلیاردها دلار تسلیحات خودداری کنند. این کار افزون بر کشتن غیرنظامیان، تمسخر پیمان جهانی تجارت تسلیحات است.

وی تاکید کرد که این سازمان از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳۶ حمله هوایی از سوی ائتلاف به سرکردگی عربستان را ثبت کرده که نقض قوانین بین الملل و در برخی موارد جنایت جنگی بوده است.

در حالی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در آمریکا به سر می برد، پنجشنبه شب وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فروش ۱ میلیارد دلار تسلیحات به رژیم سعودی به تایید وزارت خارجه این کشور رسیده است.

حمله به یمن تاکنون حدود ۱۰ هزار کشته، بیش از ۲ میلیون آواره برجای گذاشته و این کشور را در معرض قحطی قرار داده است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن ‘عبدربه منصور هادی’ رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید